سه‌شنبه، مهر ۰۷، ۱۳۸۸

Domain در موبايل

این برنامه با ارتباط با سرور خودش یک دومین معتبر در اینترنت به موبایل شما اختصاص میده. در حقیقت یک پرتال کوچیک رو موبایل شما ران میکنه.
خوب فرض کنید کسی در ایران یا هر جای دیگه با شما کار داره، فقط کافیه بره رو اینترنت و دومین شمارو که خودتون بهش دادید وارد کنه، مستقیم وصل میشه به موبایلتون. میتونه باهاتون چت کنه. از رو موبایل شما SMS بفرسته. با موبایلتون عکس بگیرید و همون لحظه میبینه. میتونه براتون آف بزاره و حتی میتونه یک وبلاگ برا خودش رو موبایل شما داشته باشه و یا بیاد و وبلاگ شمارو رو موبایل خودتون روزانه بخونه. حتی میتونه GPS موبایل شمارو فعال کنه و ببینه شما کجایید و چند کار دیگه. البته نوع دسترسی رو شما بر حسب یوزر مورد نظر تعیین میکنید. همچنین موبایل شما باید با GPRS یا Wireless به اینترنت متصل باشه. من از شش ماه پیش تا حالا از این برنامه استفاده میکنم و به هر کیم معرفی کردم کلی حال کرده.تمام این امکانات رایگانه جز اینترنت که البته مواقعی که خونه هستین و میخواین کسی بهتون وصل بشه توصیه میکنم با Wireless از موبایل به اینترنت وصل بشید.
کافیه وارد سایت http://www.mymobilesite.net بشید و یک آی دی به نام خودتون باز کنید و شماره موبایل خودتونو بدید. این سایت یک SMS به موبایل شما میفرسته و وقتی دستورالعمل اونرو انجام بدید یک دومین به نام شما رجیستر میشه. اما قبلش باید نوع موبایل خودتون رو وارد کنید و برنامه مورد نظر جهت نصب روی موبایل رو بگیرید. در ضمن فکر میکنم اسم ایران تو سایت نبود، اشکالی نداره کشور رو کانادا بزنید و شماره موبایل خودتونو بدید باز SMS میاد و دومین شما به نام name.mymobilesite.net فعال میشه. اینجوری همیشه دفتر کار شما با شماست و با همه ارتباط دارید.

چهارشنبه، مهر ۰۱، ۱۳۸۸

يادي از دكتر چمران

چه زيباست توكل به خداكردن و در ميان طوفان‏ها با اطمينان قلب پرواز نمودن و در عمق گرداب‏هاى خطرناك عاشقانه غوطه‏خوردن، در قربان‏گاه عشق همه وجود خود را به قربانى خـــدا دادن، و از همه چيز خود گذشتن و به آزادى مطلق رسيدن.
چه زيباست در راه معشوق، تحمل درد و رنج كردن، زير سنگ‏هاى آسياب حيات خردشدن، در درياى غم فرورفتن، به‏خاطر حق متهم شدن، و نفرين و لعنت شنيدن، و از همه جا رانده و از همه كس مطرود شدن.
چه زيباست كه به ارزش‏هاى خدايى ملتزم ماندن و به خاطر خدا رنج بردن و به خاطر حق پافشارى كردن و زيان‏ديدن، و از همه چيز خود صرف‏نظر كردن و فقط و فقط به خدا انديشيدن و به سوى خدا رفتن.
چه زيباست شمع‏شدن و سوختن و راه را روشن كردن و كفر و جهل را به مبارزه طلبيدن و هيولاى ظلمت را به زانو درآوردن و وجود خود را شرط اساسى براى پيروزى نور بر ظلمت كردن.
چه زيباست كه فقط با خداماندن و از همه عالم بريدن، مطرود همه مردم‏شدن، به‏كلى تنهاماندن و هيچ پناه‏گاهى جز خدانداشتن و به‏كلى از همه جا و همه كس نااميد شدن و هيچ اميدى و آرزويى و روزنه نورى جز خدا نداشتن.
چه زيباست مرگ را در آغوش كشيدن و به ملاقات خدا شتافتن، و بر همه مظاهر وجود مسلط شدن، و بر همه عالم و قوانين دنيا حكومت‏كردن و جبر تاريخ را به خاك كشيدن، و مسير تاريخ را دگرگون كردن، و شيطان قوى‏پنجه و سخت‏جان را شكست دادن، و زيبايى انسان را در بزرگ‏ترين تجلى تكاملى خود نشان دادن.

عشق

یکم بار که عاشق شد، قلبش کبوتر بود و تن اش از گل سرخ. اما عشق، آن صیاد است که کبوتران را پر می دهد. و آن باغبان است که گل های سرخ را پرپر می کند. پس کبوترش را پراند و گل سرخ اش را پرپر کرد.
دوم بار که عاشق شد، قلبش آهو بود و تن اش از ترمه و ترنم. اما عشق، آن پلنگ است که ناز آهوان و مشک آهوان نرمش نمی کند، پس آهویش را درید و تن اش را به توفان خود تکه تکه کرد؛ که عشق توفان است و نه ترمه می ماند و نه ترنم.
سوم بار که عاشق شد، قلبش عقاب بود و تن اش از تنه سرو. اما عشق، آن آسمان است که عقابان را می بلعد و آن مرگ است که تن هر سروی را تابوت می کند.
پس عقابش در آسمان گم شد و تن اش تابوتی روان بر رود عشق.
و چهارم بار و پنجم بار و ششم بار و هزار بار.
هزار و یکم بار که عاشق شد، قلبش اسبی بود از پولاد و آتش و خون و تن اش از سنگ و غیرت و استخوان.
و عشق آمد در هیئت سواری با سپری و سلاحی بر قلبش نشست و عنانش را کشید، آنچنانکه قلبش از جا کنده شد.
سوار گفت: از این پس زندگی، میدان است و حریف، خداوند. پس قلبت را بیاموز که: عشق کار نازکان نرم نیست / عشق کار پهلوان است، ای پسر
آنگاه تازیانه ای بر سمند قلبش زد و تاخت. و آن روز، روز نخست عاشقی بود.

طلاق

طلاق یک تغییر اساسی در زندگی است که شخص را دچار سردرگمی میکند . ناگهان خودتان به تنهایی میبایست از پس مواردی مانند پول بچه ها شغل تغییرات و موقعیتهایي که اعضای خانواده را تحت فشار قرار میدهد بر بیایید . در اینجا توصیه هایی وجود دارد که " چگونه زندگی جدید را پس از جدایی شروع کنید ؟" اگر مشکلاتی دارید بدانید که :
* بعد از اتمام این زندگی ، زندگی جدیدی در انتظار شماست .
در حال حاضر به سختی می توانید باور کنید زیرا روزی این زندگی چیزی بود که شما خواستار آن بودید . شما خواهان ایجاد و تداوم آن بودید .
* خودتان را فریب ندهید .
از خودتان بپرسید : آیا به راستی این زندگی را می خواهید یا به علت ترس دو دستی به آن چسبیده اید ؟ اگر فکر تنها ماندن ترسناک تر از بودن در یک زندگی از هم پاشیده است خب به ترسهایتان اجازه دهید تا تصمصیم گیرنده باشند . آیا برای از دست دادن زندگی که بود یا میبایست باشد هنوز سوگواری میکنید؟
* روزهای زندگیتان را هدر ندهید .
اندوهگین بودن هیچ محدوده زمانی ندارد اما زندگی محدود است . شما این را متوجه بشوید یا نشوید ، زمان به سرعت سپری میشود. زمانی میرسد که شما باید حقیقت را بپذیرید و بگویید : " من باید کاری برای زندگی ام انجام دهم بچه هایم را بزرگ کنم و کاری کنم که زندگی شاد و معناداری داشته باشم و شخصی فعال در جامعه باشم ." پس از هم اکنون قدمهای استوار بردارید و به جلو حرکت کنید .
* افکار مصیبت بار را از ذهن تان دور کنید .
" زندگی من تمام شده است ." " من همه چیز را از دست دادم ." " همه چیز خیلی بد است ." افکاری هستند که تاثیرات خیلی قوی بر چگونگی احساس شما دارند . متوجه باشید که واقعا اینها درست نیستند . زندگی شما تمام نشده است فقط یک شروع جدید برای شماست . تغییر پیش فرضهای منفی در ذهن تان به تغییر احساسات شما کمک میکند .
* زمان خود را با افسوس هدر ندهید .
شما باید به خودتان بگویید : " اتفاقی است که افتاده !" شما نمی تواتید به گذشته برگردید و کاری انجام دهید اما می توانید کارهای زیادی را هم اکنون انجام دهید .
* برای فرزندانتان الگو باشید .
در آینده فرزندانتان چگونه والدینی خواهند بود وقتی شما در جایی نشسته و گریه میکنید ، به نقطه ای زل می زنید و افسوس گذشته را می خورید ؟ وقتی شما جدایی را پذیرفتید زمان پیشرفت در زنگی تان است .
به خاطر فرزندانتان با همسر سابق خود رابطه جدیدی را تعیین کنید .
در رابطه سابق شما همسر وی بودید اما در حاضر یک دوست معمولی هستید بخاطر بچه هایتان .
* با کودکانتان صحبت کنید .
طلاق ممکن است زخمهای عاطفی را برای بچه هاایجاد کند . با آنها صحبت کنید . با آنها درباره اتفاقاتی که درحال وقوع است و احساساتی که آنها نسبت به وقایع کنونی دارند صحبت کنید و به آنها اطمینان دهید همه چیز بهتر خواهد شد. اگر آنها خیلی چیزها را بدانند می توانند به شما در این مراحل کمک کنند و به این ترتیب آنها هم احساس قدرت می کنند .
* از دیگران کمک بگیرید.
اگر از مردم کمک بخواهید خوشحال می شوند . این لطفی است در حقشان که به آنها اجازه می دهید کاری برایتان انجام دهند .يك گروه حمايت كننده از نزديكترين دوستانتان داشته باشيد كه حمايتگرعاطفي ،راهنماي هميشگي ومشوق شما در كارهايتان باشند.بدانيد شما اولين نفري نيستيد كه از سايرين كمك مي گيريد.
* از امكانات و موهبت هاي اطراف خود استفاده كنيد.
هركاري كه مي توانيد براي رسيدن به موفقيت انجام دهيد. توانايي ها و نقاط قوت خودتان را كشف كنيد و براي كمك به خود و حركت در يك مسير جديد و مثبت روي آنها متمركز شويد.هرشخصي حقيقت وجودي دارد كه فقط خودش ميداند وباور دارد . به ياد داشنه باشيد كه شما نتايجي در زندگي بدست مي آوريد كه ابتدا باور داريد و سپس شايستگي آن را.
* براي خودتان وقت بگذاريد.
خودتان را در اولويت قرار دهيد ،كمي خودخواه باشيد و كاري را فقط براي خودتان انجام دهيد.بهترين هديه اي كه شما مي توانيد به فرزندانتان بدهيد اينست كه از خودتان خوب مراقبت كنيد. يك كلاس جديد را امتحان كنيد، ورزش را شروع كنيد و سرگرمي هاي فراموش شده كه سابقا انجام مي داديد را دوباره شروع كنيد.
* خانه رويايي تان را بسازيد.
اگر شما مجبور به تغيير منزل شديد دنيا به آخر نرسيده است. بدانيد كه شما و بچه هايتان ميتوانيد خاطراتي را بسازيد كه آنجا خانه روياهايتان شود.
* خود واقعي تان را بيابيد.
شما ممكن است زمان طولاني نيمي از يك زوج بوده ايد. اما شما هنوز صددرصد يك شخصيت واحد هسنيد. آن شخص را دوباره كشف كنيد.
* آنچه را دوست داريد انجام دهيد.
هرروز وقتي از خواب بر مي خيزيد چه چيزي شما را به هيجان مي آورد.يك ليست از آنچه شما را به اهدافتان ميرساند تهيه كنيد.
* روحيه شاد داشته باشيد.
در زندگي جديد كمي تفريح و شادي كنيد. خاطرات زيبايي را با فرزندانتان بسازيد تا با اعتماد بنفس و حس احترام به خود بسوي آينده بروند.
* درآينده از خود مراقبت كنيد.
اين مهم است كه هميشه به روابط خود توجه كنيد و از خود بپرسيد كه :" چقدربودن در اين رابطه ارزش دارد؟" اگر شما در آن رابطه كاملا خودرا فراموش مي كنيد پس بهاي سنگيني را مي پردازيد.

دوشنبه، شهریور ۳۰، ۱۳۸۸

فوايد گاوبودن

با سلام خدمت معلم عزیزم و عرض تشکر از زحمات بی دریغ اولیاء و مربیان مدرسه که در تربیت ما بسیار زحمت میکشند و اگر آنها نبودند معلوم نبود ما الان کجا بودیم.
اکنون قلم به دست میگیرم و انشای خود را آغاز میکنم
البته واضح و مبرهن است که اگر به اطراف خود بنگریم در میابیم که گاو بودن فواید زیادی دارد.
من مقداری در این مورد فکر کردم و به این نتیجه رسیدم که مهمترین فایده ی گاو بودن
این است که آدم دیگر آدم نیست. بلکه گاو است.
هرچند که نتیجه گیری باید در آخر انشاء باشد.
بیایید یک لحظه فکر کنیم که ما گاویم.ببینیم چقدر گاو بودن فایده دارد.
مثلا در مورد همین ازدواج که این همه الان دارند راجع به آن برنامه هزار راه رفته و نرفته و برگشته درست میکنند.
هیچ گاو مادری نگران ترشیده شدن گوساله اش نیست.
همچنین ناراحت نیست اگر فردا پسرش زن برد، عروسش پسرش را از چنگش در می آورد

وقتی گاوی که پدر خانواده است میخواهد دخترش را شوهر دهد ،نگران جهیزیه اش نیست .
نگران نیست که بین فامیل و همسایه آبرو دارند.مجبور نیست به خاطر این که پول جهاز دخترش را تهیه نماید، برای صاحبش زمین اضافه شخم بزند یا بدتر از آن پاچه خواری کند.گوساله های ماده مجبور نیستند که با هزار دوز و کلک دل گوساله های نر را به دست بیاورندتا به خواستگاریشان بیایند، چون آنها آنقدر گاو هستند که به خواستگاری انها بروند، از طرفی هیچ گوساله ماده ای نمیگوید که فعلا قصد ازدواج نداردو میخواهد ادامه تحصیل دهد.تازه وقتی هم که عروسی میکنند اینهمه بیا برو، بعله برون،خواستگاری ، مهریه ، نامزدی، زیر لفظی،حنا بندان، عروسی ،پاتختی،روتختی، زیر تختی، ماه عسل ،
، طلاق و طلاق کشی و... ندارند.
گاوها حیوانات نجیب و سر به زیری هستند.
آنها چشمهای سیاه و درشت و خوشگلی دارند.
شاعر در این باره میگوید:
سیه چشمون چرا تو نگات دیگه اون همه صفا نیست
سیه چشمون بگو نکنه دلت دیگه پیش ما نیست
هیچ گاوی نگران کرایه خانه اش نیست.
نگران نیست نکند از کار اخراجش کنند.
گاوها آنقدر عاقلند که میدانند بهترین سالهای عمرشان را نباید پشت کنکور بگذرانند .
گاوها بخاطر چشم و همچشمی دماغشان را عمل نمی کنند.
شما تا حالا دیده اید گاوی دماغش را چسب بزند؟
شما تا حالا دیده اید گاوی خط چشم بکشد؟
گاوها حیوانات مفیدی هستندو انگل جامعه نیستند.شما تا کنون یک گاو معتاد دیده اید؟
گاوی دیده اید که سر کوچه بایستد و مزاحم ناموس مردم شود؟
آخر گاوها خودشان خواهر و مادر دارند.
ما از شیر،گوشت، پوست، حتی روده و معده ی گاو استفاده میکنیم.
اقای طاعتی زاده معلم خوب حرفه و فن ما گفته که از بعضی جاهای گاو در تهیه
همین لوازم آرایش خانم ها_که البته زشت است_ استفاده میشود.
ما حتی از دستشویی بزرگ (پشگل) گاو هم استفاده میکنیم.
تا حالا شما گاو بیکار دیده اید؟
آیا دیده اید گاوی زیر آب گاو دیگری را پیش صاحبش بزند؟
تا حالا دیده اید گاوی غیبت گاو دیگری را بکند؟
آیا تا بحال دیده اید گاوی زنش را کتک بزند یا گاو ماده ای شوهر خواهرش را به رخ شوهرش بکشد؟
و مثلا بگوید
از آقای فلانی یاد بگیر.آخر توهم گاوی؟! فلانی گاو است بین گاوها.
تازه گاوها نیاز به ماشین ندارندتا بابت ماشین 12 میلیون پول بدهند و با هزار پارتی بازی ماشینشان را تحویل بگیرند و
آخرش هم وسط جاده یه هویی ماشینشان آتش بگیرد.هیچ گاوی آنقدر گاو نیست که قلب دیگری را بشکند.البته
شاعر باز هم در این مورد شعری فرموده است:
گمون کردی تو دستات یه اسیرم
دیگه قلبم رواز تو پس میگیرم
دیده اید گاو نری به خاطربه دست آوردن ثروت پدر گاو ماده به او بگوید:عاشقت هستم"؟!!
سرت سر شیر است و دمت دم پلنگ؟ !!
دیده اید گاو پدری دخترش را کتک بزند!؟
گاو ها در جامعه شان فقر ندارند .گاوها اختلاف طبقاتی ندارند.
دخترانشان به خاطر وضع بد خانواده خود فروشی نمیکنند.
آنها شرمنده زن و بچه شان نمیشوند.
رویشان را با سیلی رخ نگه نمیدارند.
هیچ گاوی غصه ی گاوهای دیگر را نمیخورد.
هیچ گاوی غمباد نمیگیرد.هیچ گاوی رشوه نمیگیرد.هیچ گاوی اختلاس نمیکند.
هیچ گاوی آبروی دیگری را نمیریزد.
هیچ گاوی خیانت نمیکند.
هیچ گاوی دل گاودیگر را نمی شکند
.هیچ گاوی دروغ نمیگوید .
هیچ گاوی آنقدر علف نمیخورد که از فرط پرخوری تا صبح خوابش نبرد در حالی که
گاو طویله کناریشان از گرسنگی شیر نداشته باشد تا به گوساله اش شیر بدهد.
هیچ گاوی گاو دیگر را نمیکشد .هیچ گاوی...
اگر بخواهم در مورد فواید گاو بودن بگویم، دیگر زنگ انشاء میخورد و نوبت بقیه نمی شود که
انشایشان را بخوانند.
اما به نظر من مهمترین فایده گاو بودن این است که دیگر آدم نیستید...
لباس ما از گاو است ، غذایمان از گاو ، شیر و پنیر و کره و خامه ...همه از گاو..
با وجود اینهمه امتیاز، هیچ گاوی نگفت:من...بلکه گفت :ما...

یکشنبه، شهریور ۲۹، ۱۳۸۸

سايتهاي براي جستجو

جستجوگر های زیادی در سراسر اینترنت وجود دارند.جستجوگر هایی هستند همانند گوگل و یاهو که این امکان را دارند که برای انواع چیز ها جستجو کنند.در این میان جستجوگر های نامشهوری هم در این عرصه وجود دارند که فقط برای چیز هایی خاص جستجو میکنند.ما ۸ سایت از این نوع را برای شما آماده کرده ایم که میتوانید آنها را در ادامه این مطلب ببینید.این جستجوگر ها هر کدام برای جستجوی چیز متفاوتی ساخته شده اند که برای هر کدام کاربرد آنهم نیز ذکر شده است:

0-Panabee
سایت های مختلفی وجود دارد که به طور همزمان در چندین موتور جستجو برای شما جستجوی شما را انجام می دهند.اما این سایت به صورت سریع و با دقت در موتورهای جستجویی نظیر Google, Bing, Twitter, Amazon, Wikipedia جستجو می کند.ظاهر سایت نیز بسیار انعطاف پذیر است و امکان مدیریت سایت ها و کنار هم قرار گرفتن آنها را دارد.
کافی است فقط به Panabee.com وارد شوید و کلمه و یا سایت مورد نظر خود را جستجو کنید.

۱- Deligio
این سایت از برترین سایت های جستجوی نرم افزار و برنامه های کامپیوتری است که شما با استفاده از اون میتونید دنیای وب را برای نرم افزار مورد علاقه تان جستجو کنید!

۲- Yoozila!
این سایت از قوی ترین سایت های جستجوگر جهان است.این سایت همانند سایت گوگل و یاهو توانایی سرچ در وب،عکسها،ویدیوها،بلاگها و …. را دارد.این سایت همچنین میتواند همانند گوگل از تنظیمات آن استفاده کنید.این جستجوگر همچنین هنگام وارد کردن کلمات از طرف شما به شما پیشنهاداتی نیز ارائه میکند.از جمله دیگر امکانات دیگر این موتور جستجو میتوان به امکان فیلتر خانوادگی و مذهبی و … اشاره کرد.

۳-Pdf Search Engine
این سایت سایتی برای جستجوی کتاب های الکترونیکی است.شما با استفاده از این سایت که به زبان های بسیاری ترجمه شده میتونید به کتاب های مورد علاقتون با فرمت پی دی اف دسترسی پیدا کنید.

۴- Addictomatic
این وبسایت موتور جستجوگری برای اخبار و مطالب هست.شما با استفاده از این سایت میتونید به مطالب سایت های بزرگ (طبق جستجویتان) دسترسی پیدا کنید.این سایت قابلیت جستجو در عکس ها و ویدیو ها را هم دارد.این وبسایت در واقع جستجوگری برای جستجو در توییتر،تکنوراتی،گوگل بلاگ،اسک.کام،فلیکر و … است.

۵- FindSounds
این سایت سایتی برای جستجو کردن موسیقی هاست.در واقع این شما میتونید با استفاده از این سایت به دنبال فایل های موسیقی در جهان وب بگردید.شما همچنین میتوانید با استفاده از تنظیمات جستجوی این سایت محدوده نتایج را کاهش دهید.

۶- Scour
این سایت از برترین سایت ها در زمینه جستجو است! آنرا حتما امتحان کنید! شعار این سایت این است:جامعه را جستحو کنید!

۷-Tag Galaxy
شما با استفاده از این جستجوگر میتوانید با وارد کردن کلمه کلیدی مورد نیاز خود عکس ها را در فلیکر جستجو کنید! این سایت دارای طراحی بسیار زیبایی است.

۸-Retrevo
شما با استفاده از این جستجو گر میتونید بازنگری ها و شرح هایی که بر وسایل الکترونیکی نوشته شده است را بخوانید.هنگامی که شما برای چیزی در این سایت جستجو میکنید نتیجه ها در بخش های مختلفی همچون بلاگها،مقالات،فروشگاه ها و… در اختیار شما قرار میگیرند.

عشاق كوچولو

يک پسر و دختر آلمانی که به ترتیب ۶ و ۷ سال دارند و قصد داشتند به آفریقا بروند و در آنجا ازدواج کنند، توسط پلیس دستگیر شدند. به گزارش روزنامه سان، “میکا” و “آنا” به فرودگاهی در شهر هانوور در آلمان منتقل شدند. آن عشاق کوچولو، خواهر آنا را نیز به عنوان شاهد (!!) همراه برده بودند. اما افسر پلیس آنها را پیدا و به آنها گوشزد کرد که نمی توانند بدون پول یا بلیت هواپیما به آفریقا سفر کنند و آنها را نزد خانواده هایشان بازگرداند.

شنبه، شهریور ۲۸، ۱۳۸۸

كمبود وقت براي مطالعه


اگر داوطلبي در كنكور قبول نشد هيچ تقصيري نداردچرا كه سال فقط 365 روز است.در حالي كه:
1) سال 52 جمعه داريم و ميدانيد كه جمعه ها فقط براي استراحت است به اين ترتيب 313 روز باقي ميماند.

2) حداقل 50 روز مربوط به تعطيلات تابستاني است كه به دليل گرماي هوا مطالعه ي دقيق براي يك فرد نرمال مشكل است.بنابراين 263 روز ديگر باقي ميماند.
3) در هر روز 8 ساعت خواب براي بدن لازم است كه جمعا'' 122 روز ميشود. بنابراين 141 روز باقي ميماند.
4) اما سلامتي جسم و روح روزانه1 ساعت تفريح را ميطلبد كه جمعا'' 15 روز ميشود.پس 126 در روز باقي ميماند.
5) طبيعتا'' 2 ساعت در روز براي خوردن غذا لازم است كه در كل 30 روز ميشود. پس 96 روز باقي ميماند.
6) 1 ساعت در روز براي گفتگو و تبادل افكار به صورت تلفني لازم است. چرا كه انسان موجودي اجتماعي است.اين خود 15 روز است.پس 81 روز باقي ميماند.
7) روزهاي امتحان 35 روز از سال را به خوداختصاص ميدهند. پس 46 روز باقي ميماند.
8) تعطيلات نوروز و اعياد مختلف دست كم 30 روز در سال هستند. پس 16 روز باقي ميماند.
9) در سال شما 10 روز را به بازي ميگذرانيد.پس 6 روز باقي ميماند.
10) در سال حداقل 3 روز به بيماري طي ميشود و 3 روز ديگر باقي است.
11) سينما رفتن و ساير امور شخصي هم 2 روز را در بر ميگيرند. پس 1 روز باقي ميماند.
12) 1 روز باقي مانده همان روز تولد شماست.چگونه ميتوان در آن روز درس خواند؟!!
نتيجه ي اخلاقي: پس يك داوطلب نرمال نميتواند
اميدي براي قبولي در دانشگاه داشته باشد

شش سال اوّل زندگي:
• گريه نکن
• شيطوني نکن
• دست تو دماغت نکن
• تو شلوارت پي‌پي نکن
• مامانت رو اذيّت نکن
• روي ديوار نقاشي نکن
• انگشتت رو تو پريز برق نکن
• دمپايي بابا رو پات نکن
• به خورشيد نگاه نکن
• شبها تو جات جيش نکن
• تو کمد مامان فضولي نکن
• اسباب‌بازي‌ها رو تو دهنت نکن
• دماغت رو تو لوله جاروبرقي نکن

دوره ي دبستان:
• موقع رفتن به مدرسه دير نکن
• پات رو تو جاميزي نکن
• ورقهاي دفترت رو پاره نکن
• مدادت رو تو دهنت نکن
• به دخترهاي مدرسه بغلي نگاه نکن
• تخته پاک‌کن رو خيس نکن
• حياط مدرسه رو کثيف نکن
• با دخترها،" شمسي خانوم" بازي نکن
• دست تو کيف بغل دستيت نکن
• تخته‌سياه رو خط‌خطي نکن
• گچ رو پرت نکن
• تو راهرو سرو صدا نکن
• تو کلاس پچ‌پچ نکن
• ATARI بازي نکن

دوره ي راهنمايي:
• ترقّه بازي نکن
• SEGA بازي نکن
• جاهاي بدبد فيلمها رو نگاه نکن
• موقع برگشتن از مدرسه دير نکن
• تو کوچه فوتبال بازي نکن
• دست تو جيبت نکن
• با مامانت کل‌کل نکن
• تو کلاس صحبت نکن
• بعد از ظهر سروصدا نکن
• با دختر شمسي خانوم منچ بازي نکن!!!!
• اتاقت رو شلوغ نکن
• روي ميز بابات کتابهات رو ولو نکن
• با بچّه‌هاي بي‌ادب رفت و آمد نکن
• جرّ و بحث نکن

دوره ي دبيرستان:
• با کامپيوتر بازي نکن
• تقلّب نکن
• با دوستات موتورسواري نکن
• عصرها دير نکن
• با دختر شمسي خانوم صحبت نکن
• با بابات دعوا نکن
• تو کلاس معلّمتون رو مسخره نکن
• تو خيابون دنبال دخترها نکن
• مردم‌آزاري نکن
• نصف شب سرو صدا نکن
• فيلم بد نگاه نکن
• وقتت رو با مجله تلف نکن
• چشم‌چروني نکن


دوره ي دانشگاه
• رشته‌اي رو که دوست داري انتخاب نکن
• 24 ساعته چت نکن
• سر کلاس درس غيبت نکن
• با دختر شمسي‌خانوم دل و قلوه ردّ و بدل نکن!!
• خيابون‌ها رو متر نکن
• تو سياست دخالت نکن
• شب براي شام دير نکن
• با مأمور پليس کل‌کل نکن
• چراغ قرمز رو عشقي رد نکن
• موبايلت رو Reject نکن
• استادت رو تابلو نکن
• حذف پزشکي نکن
• آستين کوتاه تنت نکن
• همه رو دودره نکن

دوره ي سربازي:
• موهات رو بلند نکن
• روت رو زياد نکن
• از اوامر سرپيچي نکن
• فرار نکن
• با اسلحه شوخي نکن
• غيبت نکن
• به آينده فکر نکن
• درگيري ايجاد نکن
• به فرمانده بي‌احترامي نکن
• غير از خدمت به هيچ چيز ديگري فکر نکن
• با رئيس عقيدتي جرّ و بحث نکن
• اعتراض نکن
• با دختر شمسي خانوم نامه‌نگاري نکن
• از تلف شدن وقتت ناله نکن
• از آشپزخونه دزدي نکن

دوره ي پدر بودن:
• بچّه رو تنبيه نکن
• به بچّه بي‌توجّهي نکن
• بچّه‌ت رو با بچّه‌هاي ديگه مقايسه نکن
• به بچّه توهين نکن
• بچّه رو از بازي منع نکن
• بچّه‌ت رو به کتک زدن بچّهء دختر شمسي خانوم تشويق نکن
• با بچّه کل‌کل نکن
• بچّه رو محدود نکن
• بچّه رو از جنس مخالف دور نکن
• به مادر بچّه بي‌توجّهي نکن
• بچّه رو به هيچ چيز مجبور نکن
• آزادي بچّه رو محدود نکن
• به حلال‌زاده بودن بچّه شک نکن
• از خواستهاي بچّه چشم‌پوشي نکن
• جلوي بچّه با مادر بچّه ... نکن

دوره ي پيري:
• براي بچّه‌هات مزاحمت ايجاد نکن
• نوه‌هات رو لوس نکن
• با پيرزن‌هاي ديگه معاشرت نکن
• به خاطراتت فکر نکن
• پولت رو خرج نکن
• هوس جووني نکن
• غير از آخرتت به هيچ چيز فکر نکن
• با زنت بي‌وفايي نکن
• از رفتن به خانهءسالمندان احساس نارضايتي نکن
• لباس شاد تنت نکن
• به بيوه شدن دختر شمسي خانوم توجّه نکن
• تو وصيتنامه، هيچکس رو فراموش نکن
• از گذشته ناله نکن
• به هر کي رسيدي، نصيحت نکن
• به آينده فکر نکن


??- دوره ي پس از مرگ !
• حالا ديگه دورهء نکن تموم شد! حالا هر کاري دلت مي‌خواد بکن...
• ...ولي فقط با روح دختر شمسي خانوم صحبت نکن! !!!!!!!!!!!

جمعه، شهریور ۲۷، ۱۳۸۸

تحصيل در مجارستان

تاريخچه کشور مجارستان:
مجارستان با حدود 10 ميليون نفر جمعيت يكي از زيباترين کشورهای عضو اتحاديه اروپا است که در قلب اروپای مرکزی واقع شده است. اين کشور دارای جاذبه های توريستي فراوان و کشوری کاملا دموکراتيك است. درحال حاضر کشور مجارستان بورس دانشجويان خارجی می باشد زيرا زبان تدريس در اين کشور انگليسي است.مدارک دانشگاه های اين کشور با توجه به قدمت ديرينه دانشگاه ها در تمامی کشورهای جهان معتبر بوده و همچنين هزينه های زندگی40 %الي50 % اروپای غربی است. بوداپست پايتخت کشور مجارستان يكي از زيباترين شهرهای اروپا بوده که رود دانوب در اين شهر به 3 شاخه تقسيم و مناظر بسيار زيبايي را ايجاد نموده است. واحد پول اين کشور فورينت وتقريبا هر 220 فورينت برابريك دلار و هر يورو برابر با 240 فورينت می باشد. اين کشور دارای 4 دانشگاه علوم پزشکی و1 دانشگاه علوم مهندسی مورد تاييدايران می باشد که تعدادی از آنها در ذيل معرفی شده اند.
دانشگاه فنی و مهندسی بوداپست:Budapest university of Technology and Economics
اين دانشگاه معروفترين دانشگاه فني و مهندسي در اروپاي مركزي است كه به 6 زبان زنده دنيا (انگليسي ، آلماني ، فرانسوي ، ايتاليائي ، روسي ، مجاري) تدريس نموده و در سال 1782 تاسيس شده و 5 تن از اساتيد آن بنامهاي Janos Harsanyi Olah - Gyula and George Hevesy - Eugene Wigner , Dennis Gabor در فيزيك ، شيمي و اقتصاد جايزه نوبل دريافت نموده اند.
رشته ها ومقاطع :
دانشكده معماري (طراحي ساخت، ساختمان ، طراحي منطقه اي و شهري و . . .)
دانشكده مهندسي شيمي (شيمي آلي و بيولوژيك، پلاستيك صنعتي، داروهاي صنعتي، تكنولوژي غذائي و بيولوژي صنعتي و . . .)
دانشكده مهندسي عمران (راه و راه آهن، سازه، هيدروليك و. . .)
دانشكده مهندسي الكترونيك و انفورماتيك (مخابرات، قدرت، كنترل و تجهيزات، ميكروالكترونيك، مهندسي كامپيوتر نرم افزار و سخت افزار
دانشكده مهندسي مكانيك (توليد، پروسه، طراحي ماشين، مديريت صنعتي، مهندسي صنايع غذائي و شيميائي، رياضيات در مهندسي و. . . )
دانشكده حمل و نقل ( مهندسي حمل و نقل و . . .)
دانشكده علوم طبيعي و اجتماعي (مهندسي هسته اي، تكنولوژي هسته اي ، تربيت معلم، روانشناسي ، اقتصاد و . . .)
دانشكده جديد علوم اقتصادي (روانشناسي، مديريت ، مديريت بازرگاني، ارتباطات ،‌ اقتصاد و…)
مقاطع : ليسانس ، فوق ليسانس ، دكترا
شهريه :
شهريه در مقطع ليسانس ساليانه 5700 يورو كه در دو قسط در شروع هر ترم تحصيلي دريافت مي گردد
شهريه در مقطع فوق ليسانس و دكترا ساليانه 8000-6000 يورو كه در دو قسط در شروع هر ترم تحصيلي دريافت مي گردد.
هزينه زندگي :
هزينه زندگي ماهيانه بطور متوسط600 دلار ميباشد .
زبان تدريس دانشگاه :زبان انگليسي و دانشگاه امكانات آموزش زبان انگليسي و كالج پيش دانشگاهي دارد و هزينه دوره يكساله پيش دانشگاهي نيز 5700 يورو ميباشد.
تسهيلات دانشگاهي :
دانشگاههاي مجارستان مورد تائيد ايران و تماما بين المللي ميباشند و دانشگاه فني بوداپست تنها دانشگاه كل اروپا است كه به 6 زبان زنده دنيا تدريس مينمايد و بيش از 250 سال قدمت و 6 جايزه نوبل دارد .
دانشجويان پس از مدتي اقامت در كشور مجارستان ميتوانند براي استفاده از تعطيلات ساليانه و يا تعطيلات تابستاني به كشورهاي همسايه و اروپاي غربي بصورت توريستي مسافرت نمايند. - تمامي دانشجويان ميتوانند از امكانات ورزشي، مركز كامپيوتر وصل به اينترنت ، كتابخانه بسيار مجهز ، لابراتوارهاي دانشگاه و مراكز فرهنگي بصورت رايگان استفاده نمايند.دانشجويان ممتاز ميتوانند از 25 % -20 % تخفيف دانشجوئي بهره مند شوند.
دانشگاه علوم اقتصادي بوداپست
رشته ها :
داراي رشته هاي اقتصاد ، مديريت ، بازرگاني و . . . به زبان انگليسي تا مقطع دكترا با امكانات آموزش زبان انگليسي و كالج پيش دانشگاهي با شهريه 4000 يورو .
شهريه :
شهريه در مقطع ليسانس ساليانه 4200 يورو
شهريه دوره پيش دانشگاهي 4000 يورو
هزينه زندگي ماهيانه بطور متوسط 600دلار ميباشد .
دانشگاه فني و مهندسي ميشكولس (قديمي ترين دانشگاه مهندسي اروپاي مركزي):
رشته ها :
داراي رشته هاي فني و مهندسي ، كامپيوتر ، موسيقي ، حقوق و علوم انساني و . . . به زبان انگليسي تا مقطع دكترا با امكانات آموزش زبان انگليسي و كالج پيش دانشگاهي با شهريه 4400 يورو .
شهريه :
شهريه در مقطع ليسانس ساليانه 5000 يورو
هزينه زندگي ماهيانه بطور متوسط 450دلار ميباشد .
كالج بين المللي بوداپست (معتبرترين كالج پيشدانشگاهي علوم پزشكي اروپاي مركزي):
رشته ها :
برگزار كننده دوره هاي پيش دانشگاهي رشته هاي علوم پزشكي و علوم فني و مهندسي و علوم انساني و نماينده اكثر دانشگاههاي مجارستان به زبان انگليسي و آلماني
شهريه :
شهريه دوره يكساله پيش دانشگاهي 5900 يورو ميباشد
هزينه زندگي ماهيانه بطور متوسط 600 دلار ميباشد .
دانشگاه علوم پزشكي سملوايز بوداپست:
رشته ها :
رشته هاي پزشكي ، دندانپزشكي ، داروسازي ، فيزيوتزاپي ، تربيت بدني و . . . به زبان انگليسي و آلماني تا مقطع دكترا
شهريه :
شهريه ساليانه رشته هاي تربيت بدني و علوم ورزش 6900-4900 يورو
شهريه رشته های پزشكي 13200 يورو
هزينه زندگي ماهيانه بطور متوسط 600 دلار ميباشد .
شرط ورود دانشگاه :
قبولي در امتحان ورودي زيست شناسي ، شيمي و زبان انگليسي يا آلماني و در صورت عدم قبولي در امتحان طي دوره يكساله كالج بين المللي بوداپست.
دانشگاه علوم پزشكي آلبرت سنت جورجي در سگت:
رشته ها :
رشته هاي پزشكي ، داروسازي و پيش دانشگاهي به زبان انگليسي
مقاطع تحصيلي :
ليسانس ، فوق ليسانس ، تا پايه دكترا در تمامي رشته ها
شهريه :
شهريه سال اول پزشكي 9130 يورو و سالهاي بعدي 7720 يورو
شهريه ساليانه رشته داروسازي سال اول 6125 يورو و سالهاي بعدي 5200 يورو
فيزيوتراپي سال اول 6200 يورو و سالهاي بعد 5200 يورو
شهريه دوره پيش دانشگاهي 4700 يورو
هزينه زندگي ماهيانه بطور متوسط 350 دلار ميباشد .
دانشگاه علوم پزشكي پچ در پچ:
رشته ها :
داراي رشته پزشكي و پيش دانشگاهي پزشكي به زبان انگليسي و هنرهاي نمايشي و موسيقي
شهريه :
شهريه دوره پيش دانشگاهي 4400 يورو
شهريه ساليانه 10000$ ميباشد
هزينه زندگي ماهيانه بطور متوسط400 دلار
دانشگاه اتوش لورند بوداپست:
رشته ها :
داراي رشته روانشناسي و زيست شناسي و ادبيات به زبان انگليسي
شهريه :
شهريه ساليانه 6650-5620 يورو
هزينه زندگي ماهيانه بطور متوسط600دلار
دانشگاه دامپزشكي سنت اشتوان بوداپست:
رشته ها :
داراي رشته دامپزشكي به زبان انگليسي
شهريه :
شهريه دوره پيش دانشگاهي 5900 يورو
شهريه سال اول 9350 يورو وسالهاي بعد 8180 يورو ميباشد
هزينه زندگي ماهيانه بطور متوسط600 دلار ميباشد
كالج مك دانيل بوداپست (شعبه دانشگاه وستمينستر آمريكا):
رشته ها :
رشته هاي اقتصاد ، مديريت بازرگاني ، علوم سياسي ، علوم سياسي و اقتصاد ، ارتباطات و . . .به زبان انگليسي تا ليسانس
شهريه :
شهريه در مقطع ليسانس ساليانه 6900 يورو
شهريه دوره پيش دانشگاهي 5900 يورو
هزينه زندگي ماهيانه بطور متوسط600دلار ميباشد .
كالج سوينبرن بوداپست – شعبه دانشگاه سوينبرن استراليا
Swinburne University of Technology, Budapest:
رشته ها :
مديريت توريسم و مديريت اطلاعات(آي تي) حسابرسي و . . .به زبان انگليسي و تا مقطع ليسانس
شهريه :
شهريه در مقطع ليسانس ساليانه 6000-5000 يورو
هزينه زندگي ماهيانه بطور متوسط 600 دلار ميباشد
كالج چمپلين بوداپست (شعبه دانشگاه ورمونت آمريكا):
رشته ها :
رشته هاي مديريت ، نت ورك و مخابرات ، مديريت هتل و رستوران و . . . به زبان انگليسي و تا مقطع ليسانس
شهريه :
شهريه در مقطع ليسانس ساليانه 6000-5000 يورو
هزينه زندگي ماهيانه بطور متوسط 600 دلار ميباشد
دانشگاه علوم پزشكي دبرسن :
شرائط پذيرش دانشجو:
دانشگاه پزشكي و دندانپزشكي دبرسن آموزش تئوري و عملي پزشكي و دندانپزشكي را به زبان انگليسي و با كيفيتي مطابق با استانداردهاي بين المللي ارائه ميدهد. مدرك اين دانشگاه ، پس از تكميل مراحل ارزشيابي در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي ، مورد قبول و تائيد در ايران ميباشد. مدرك تحصيلي اين دانشگاه در كشورهاي ديگري چون آلمان ، نروژ و آمريكا و… كاملا مورد قبول است.
رشته ها :
رشته پزشكي و دندانپزشكي و پيش دانشگاهي پزشكي به زبان انگليسي و سال تحصيلي از 2 ترم 5 ماهه سپتامبر تا ژانويه و فوريه تا ژوئن ميباشد
شهريه :
شهريه دوره پيش دانشگاهي 4800 دلار
شهريه دوره پزشكي و دندانپزشكي 8000 دلار امريكا درسال
بمنظور تشويق هر چه بيشتر دانشجويان ممتاز دانشگاه دبرسن 25% تخفيف براي دانشجوياني كه در سطح ممتاز باشند قائل ميشود
چنانچه دانشجويان در ابتداي سال تحصيلي دوم به بعد شهريه خود را در يك مرحله نقدا پرداخت نمايند 10% تخفيف خواهند داشت.
هزينه زندگي ماهيانه بطور متوسط 500 –300 دلار امريكا ميباشد.
در شهر دبرسن امكانات خصوصي مسكن با 250-100 دلار قابل تهيه است.
نهار وشام را ميتوان از رستوران دانشگاه با حدود 50-40 دلار تهيه كرد.
دانشجويان با استفاده از كارت دانشجوئي از تخفيفهاي دانشجوئي در مسافرت هاي داخلي و حمل و نقل درون شهري برخوردار ميشوند.
براي آندسته از متقاضياني كه در دروس زيست شناسي ، فيزيك و شيمي ضعيف ميباشند و موفق به قبولي در امتحان ورودي نميشوند ، دوره يك ساله پيش نياز پزشكي PRE-MEDICAL توصيه ميشود كه شهريه آن 4800 دلار امريكاست.
افراد پذيرفته شده در سال اول مابقي شهريه را كه 6000 دلار ميباشد در دانشگاه دبرسن به حساب دانشگاه واريز خواهند نمود همچنين پذيرفته شدگان در دوره پيش پزشكي مبلغ 2800 دلار مابقي شهريه را در دانشگاه دبرسن پرداخت خواهند نمود.
مبالغي كه به حساب دانشجو اعمال ميگردد:
- هزينه ثبت نام 50 دلار
- 450 دلار هزينه امتحان
- 1000 دلار رزرو دانشگاه
- 1000 دلار پيش پرداخت شهريه
مجموع پرداختي به دانشگاه 2500 دلار
ضمنا هزينه مربوط به كتاب ، لوازم التحرير و غيره به عهده دانشجو بوده و مضاف بر هزينه هاي فوق خواهد بود.
تذكر:
دانشجويان پس از ورود به مجارستان ميبايست ظرف 15 روز از تاريخ ورود حداكثر نسبت به دريافت رواديد اقامت خود در دبرسن اقدام نمايند در غير اينصورت از كشور مجارستان اخراج خواهند شد.
هزينه هاي ثبت نام كه توسط دانشجو ميبايستي به دانشگاه در مجارستان پرداخت شود :
- 1625 فورينت جهت كتاب كنفرانس
- 1320 فورينت جهت كارت دانشجوئي
- 200 فورينت كارت شناسائي موقت
امتحان و مراحل پس از آن:
همه متقاضيان ميبايست فرم درخواست امتحانات را كه در روز امتحان ارائه ميگردد تكميل نمايند .
پس از امتحان نتيجه در همان روز به متقاضي اعلام خواهد شد.
مواد امتحاني شامل:
زيست شناسي
فيزيك يا شيمي به انتخاب دانشجو – زبان انگليسي
مدارك مورد نياز جهت صدور رواديد كه دانشجو ميبايست به سفارت مجارستان در تهران ارائه نمايد :
1- اصل گذرنامه معتبر و كپي 9-2
2- سه قطعه عكس 4*6 پاسپورتي
3- مبلغ 46500 تومان جهت كارمزد هزينه رواديد تحصيلي سفارت
4- اصل و فتوكپي ترجمه ديپلم و ريزنمرات 4 ساله تحصيلي كه به تائيد وزارت دادگستري و امورخارجه رسيده باشد.
5- هزينه بررسي مدارك توسط دانشگاه
6- اصل و فتوكپي بليط و تائيديه پرواز
7- معرفي نامه دانشگاه به سفارت مجارستان
8- 2500 دلار شهريه ترم اول دانشگاه كه ميبايستي قبل از اخذ ويزا براي دانشگاه حواله گردد
9- تكميل فرم درخواست رواديد بيش از 90 روز
10- ترجمه و اصل هرگونه معرفي نامه از محل كار والدين و هرگونه مستندي كه گوياي بنيه خوب مالي دانشجويان يا والدين باشد اعم از بانكي يا اسناد مالكيت و غيره.
مدارك لازم جهت صدور رواديد اقامت در مجارستان :
فرم تكميل شده درخواست رواديد اقامت
معرفي نامه از دانشگاه
فرم تكميل شده آدرس ثبت شده
قرارداد اجاره آپارتمان به زبان مجاري
گواهي بانك دال بر داشتن حداقل 1000 دلار در حساب ارزي در مجارستان و تعويض 500 دلار به فورينت
اسناد مالكيت
گواهي سلامت
رواديد دانشجوئي
گذرنامه أي كه حداقل 18 ماه اعتبار داشته باشد
2 قطغه عكس
مبلغ 4000 فورينت جهت تمبر رواديد
توضيح اينكه مدارك 3و4و5 توسط مالك منزل بايد ارائه گردد و توصيه ميگردد حداقل 10 عكس اندازه گذرنامه همراه داشته باشيد
گواهي سلامت جسماني:
گواهيها بايد بزبان انگليسي باشند ويك گواهي عمومي تندرستي از پزشك بزبان انگليسي
1.Blood test for HIV (AIDS) and Lues serolog آزمايش خون جهت ايدز
2.Stools test for Typhus, Paratyphus and Salmonellosis
آزمايش مدفوع جهت پاراتيفوس و انگل و تيفوس
3.Skin test for آزمايش پوست جهت جذام
4.Chest X Ray for TB(Tuberculosis) راديولوژي سينه جهت سل
تسهيلات دانشگاهي و امكانات رفاهي دانشجوئي در كشور مجارستان :
تمامي دانشجويان در دانشگاههاي اين كشور ميتوانند با تخفيف 68% از امكانات ورزشي ، باشگاههاي ورزشي ، استخرهاي شنا ، اتوبوس و مترو و ... و به صورت رايگان از مركز كامپيوتر وصل به اينترنت ، كتابخانه ، لابراتوراهاي دانشگاه و مراكز فرهنگي دانشگاهها استفاده نمايند. كشور مجارستان تقريبا تمامي دانشگاههاي خود را به امكانات ويژه تجهيز نموده است تا از اقصا نقاط جهان جاذب دانشجو باشد . دانشگاههاي كشور مجارستان از اكثر كشورهاي دنيا في المثل كشورهاي آمريكا ، فرانسه ، اتريش ، آلمان ، كشورهاي اسكانديناوي ، كشورهاي آسيائي مانند تايلند ، چين ، هند ، كشورهاي عربي . ايران، ژاپن ، آفريقاي جنوبي دانشجو دارند.
بيمه درماني دانشجويان ، رستوران دانشگاهها ، نظام تحصيلي، هزينه هاي زندگي و مسكن ، آب و هوا در كشور مجارستان:
(تمامي هزينه ها و اعداد بطور تقريبي و قابل تغيير ميباشد):
* بيمه درماني دانشجويان اجباري بوده و هزينه اي حدود 100 دلار در طول هر سال از دانشجويان دريافت ميگردد و اجباري است.
* در تمامي دانشگاهها امكانات پذيرائي از دانشجويان در رستوران دانشگاه موجود و هزينه صبحانه 5/0 تا 1 يورو و هزينه هر وعده غذا در دانشگاه حدود 2-3 يورو ميباشد.
* هزينه تقريبي 1 كيلو گوشت گوساله 4يورو ، 1 كيلو مرغ فيله پاك كرده 4يورو ، 1 كيلو كالباس 15-3 يورو ، 1 كيلو برنج 60 سنت ، ساندويچ مك دونالد 2-4 يورو ميباشد .
* هزينه بنزين تقريبا 1 يورو و قيمت اتومبيل بسيار نازل ميباشد(فيات لادا مدل 90 =1000$ و گلف مدل 92 =3500 -2000$ و بي ام و مدل 90 = 4000$ و اپل استرا مدل 90 = 4000 الي 6000 $ و اپل كورسا مدل 92 = 2500$ ميباشد .
البته قيمتهاي فوق بر اساس گفته هاي دانشجويان و بطور تقريبي است)
* هزينه اجاره يك سوئيت دانشجوئي 30 تا 70 متر با امكانات رفاهي و مبله دانشجوئي بسته به فاصله با دانشگاه در شهر بوداپست 600-300دلار ميباشد. البته دانشجويان در صورتيكه با هم همخانه شوند هزينه اجاره مسكن كمتر و محل بزرگتري ميتوانند اجاره نمايند. هزينه استفاده از خوابگاه دانشجوئي شبي 12 دلار ميباشد .
* بطور تقريبي هزينه شارژ و آب ماهيانه 20$ ، هزينه گاز مصرفي در تابستان 10$ و در زمستان 40$ ، هزينه برق مصرفي 30$ و هزينه آبونمان تلفن 10$ در ماه ميباشد.
* هزينه خريد سيم كارت موبايل رايگان و شارژ اوليه 12$ ميباشد . در صورتيكه گوشي موجود باشد فقط هزينه شارژ پرداخت ميشود.
* آب وهوا در كشور مجارستان معتدل ميباشد و 8-7 درجه از كشور ايران خنكتر ميباشد.
گواهي سلامت جسماني:
گواهيها بايد بزبان انگليسي باشند ويك گواهي عمومي تندرستي از پزشك بزبان انگليسي
1. Blood test for HIV(AIDS) and Lues serolog
2. Stools test for Typhus,Paratyphus & Salmonellosis
3.Skin test for Leprosy
4. Chest X Ray for TB
هزينه هاي جانبي دانشجو:
هزينه ثبت نام 50 دلار
100 دلار هزينه امتحان
بيمه دانشجوئي حدود 100 دلار
هزينه مربوط به كتاب ، لوازم التحرير و غيره به عهده دانشجو ميباشد.
مدارك لازم جهت اخذ پذيرش تحصيلي:
1- ترجمه ريز نمرات آخرين مدرك تحصيلي + 2 سري كپي
2- ترجمه گواهي آخرين مدرك تحصيلي + 2 سري كپي
3- پاسپورت معتبر + 2 سري كپي صفحات 9-2
4- كپي شناسنامه تمام صفحات
5- معادل ريالي 100 يورو هزينه بررسي مدارك و صدور پذيرش تحصيلي توسط دانشگاه
مدارك لازم جهت اخذ رواديد تحصيلي:
1- 12 قطعه عكس 4×3 رنگي پاسپورتي
2- 40000 تومان هزينه رواديد تحصيلي سفارت
3- ترجمه سند ملكي پدر يا قيم
4- گواهي موجودي حساب بانكي پدر يا قيم حداقل معادل 000/000/7 ميليون تومان
5- گواهي اشتغال به كار پدر يا قيم
6- 2900 يورو (دانشگاه فني و مهندسي ) الي 3300 يورو (كالج علوم پزشكي) شهريه ترم اول دانشگاه كه ميبايستي قبل از اخذ رواديد براي دانشگاه حواله گردد.
تذكر:
دانشجويان پس از ورود به مجارستان ميبايست ظرف 15 روز از تاريخ ورود نسبت به معرفي آدرس محل زندگي خود به پليس محلي و دريافت كارت اقامت خود اقدام نمايند .
زمان ثبت نام دانشگاههاي مجارستان :
زمان ثبت نام براي ترمهاي مهر و بهمن هر سال حداقل 3 ماه قبل از شروع ترم ميباشد.

پنجشنبه، شهریور ۲۶، ۱۳۸۸

بالا بردن امنيت ويندوز


با اين روش بسيار ساده مي تونيد پسورد امنيتي رو ويندوزتون بزاريد كه از پسورد هاي يوزرهاي ويندوز و حتي ادمين كه راحت قابل هك هست قويتره!!!

دستورالعمل::30:
به منوي استارت رفته و گزينه Run رو انتخاب كنيد!!!
و كلمه syskey رو تايپ كنيد بعد در پنجره اي كه باز شد گزينه Update رو انتخاب كنيد و بعد گزينه Password Startup رو انتخاب كنيد و 2 بار پسورد مورد نظرتون رو بزنيد و در آخر OK كنيد !!

سيستم رو ريست كنيد و تغييرات رو ببينيد!!!
نكات مهم:
1-اين پسورد داراي امنيت بالايي بوده و در صورتي كه چندين بار اون رو اشتباه بزنيد سيستم ريستارت ميشه
2-اين پسورد قابل برداشتن نيست به اين سادگي ها و بهتره قبلش تصميمتون رو بگيريد.

آيا مي دانستيد


1- قديمي ترين كشور جهان:
قديمي ترين كشور جهان ايران است و شش قرن قبل از ميلاد مسيح كشوري مستقل بوده است.جديدترين كشور جهان بروني است كه در سال 1984 از انگلستان جدا شد.
2- كشور هاي بدون ساحل
21 كشور در جهان دريا و ساحل ندارند از جمله سويس اما اين كشور داراي تمدن و بازرگاني است.
3- شلوغ ترين مرز
شلوغ ترين مرز جهان بين آمريكا و مكزيك است كه در سال 120 ميليون نفر از آن عبور مي كنند.
4- كشوري كه در آن هيچ كس به دنيا نيامده
هيچ كس در واتيكان متولد نشده است به دليل اينكه هيچ متاهلي در آنجا زندگي نمي كند جمعيت واتيكان سالهاست كه حدود 1000نفر ثابت مانده است از طرف ديگر كنيا بالاترين نرخ رشد نوزادان كه دو برابر نرخ نوزادان جهان است را داراست و سالانه 5 درصد به جمعيتش اضافه مي شود.
5- با ارزش ترين جواهر دنيا ياقوت است كه متعلق به كشور برمه به وزن 1184 قيراط است( هر قيراط برابر 200ميلي گرم است) كه به نظر مي رسد ارزش آن بيش از 5/7 ميليون دلار است.

نیایشی زیبا از"جک ریمر"یکی از نویسندگان معاصر


خداوندا ما نمی توانیـم به درگاه تـو دعا کـنیم تا جنگ را پایان بخشی،زیرامی دانیـم دنیا را به ایـن شکـل آفـریده ای و انسان خود قادر است جادۀ صلح را هموار کند."

"خداوندا ما نمی توانیم دعا کنیم قحطی و گرسنگی را از بیـن ببـری،زیرا مـنابعی به ما عـطا کرده ای که در صـورت استفادۀ عاقلانه از آن می تواند تمام دنیا را تغذیه کند."

"خداوندا ما نمی توانیم دعا کنیم تبعیض نژادی را ریشه کن کنی، زیرا به ما دیدۀ بصیرت داده ای تا بتوانیم خوبی ها ی تمام انسانها را ببینیم."

"خداوندا ما نمی توانیم به درگاهت دعا کنیم به ناامیدی هایمان پایان بخشی،زیراتوانایی از بین بردن نابسامانی ها را به ما عطاکرده ای."

"خداوندا مانمی توانیم دعاکنیم بیماری را ریشه کن کنی،زیرابه ماقدرت تفکرداده ای تابه وسیلۀ آن راه علاج بیماریها راکشف کنیم."

بنابراین به درگاهـت دعا خواهـیم کرد،به ما شـهامـت،قـدرت،اراده،آگاهی ،عـزمی راسـخ،صبـر،ایـمان وتاب تحمـل سخـتی ها را عطا کنی تا دیگـرلازم نباشـد بگوییـم،خدایا ما را به آرزوهایمان بـرسـان ...

چهارشنبه، شهریور ۱۸، ۱۳۸۸

مي خواهم فاحشه شوم


خوب نمی دانم که فاحشه ها چه کار می کنند ... ( معلومه که نمی دانی ) ولی به نظرم شغل خوبی است . خانم همسایه ما فاحشه است .این را مامان گفت . تا پارسال دلم می خواست مثل مادرم پرستار بشوم . پدرم همیشه مخالف است . حتی مامان هم دیگر کار نمی کند .من هم پشیمان شدم . شاید اگر مامان هم مثل خانم همسایه بشود بهتر باشد او همیشه مرتب است . ناخن هایش لاک دارند و همیشه لباس های قشنگ می پوشد . ولی مامان همیشه معمولی است . مامان خانم همسایه را دوست ندارد . بابا هم پیش مامان می گوید خانم خوبی نیست . ولی یک بار که از مدرسه بر می گشتم بابا از خانه آن خانم بیرون آمد . گفت ازش سوال کاری داشته . بابای من ساختمان می سازد . مهندس است . ازش پرسیدم یعنی فاحشه ها هم کارشان شبیه مهندس های ساختمان است ؟ خانم همسایه هنوز دم در بود . فقط کله اش را می دیدم . بابا یکی زد در گوشم ولی جوابم را نداد . من که نفهمیدم چرا کتکم زد . بعد من را فرستاد تو و در را بست .
... من برای این دوست دارم فاحشه بشوم چون فکر می کنم آدم های مهمی هستند . مامان همیشه می گوید که مردها به زن ها احترام نمی گذراند .ولی مرد ها همیشه به خانم همسایه احترام می گذارند مثلا همین بابای من . زن ها هم همیشه با تعجب نگاهش می کنند ، شاید حسودی شان می شود چون مامانم می گوید زنها خیلی به هم حسودی می کنند . خانم همسایه خیلی آدم مهمی است . آدم های زیادی به خانه اش می آیند . همه شان مرد هستند . برای من خیلی عجیب است که یک زن رئیس این همه مرد باشد . بعضی هایشان چند بار می آیند . بعضی وقت ها هم این قدر سرش شلوغ است که جلسه هایش را آخر شب ها تو خانه اش برگزار می کند . همکار هایش اینقدر دوستش دارند که برایش تولد گرفتند . من پشت در بودم که یکی از آنها بهش گفت تولدت مبارک . بابا می خواست من را ببرد پارک ، بهش گفتم امروز تولد خانم همسایه است . گفت می داند . آن روز من تصمیم گرفتم فاحشه بشوم چون بابا تولد مامان را هیچ وقت یادش نمی ماند .
تازه خانم همسایه خیلی پول در می آورد . زود زود ماشین هایش را عوض می کند . فکر کنم چند تا هم راننده داشته باشد که می آیند دنبالش . این ور و آن ور می برند .

بياد قيصر امين پور


رفتار من عادى است
اما نمى دانم چرا
اين روزها
از دوستان و آشنايان
هرکس مرا مى بيند
از دور مي گويد :
اين روزها انگار
حال و هواى ديگرى دارى!
اما
من مثل هر روزم
با آن نشانيهاى ساده
و با همان امضا ، همان نام و با همان رفتار معمولى
مثل هميشه ساکت و آرام
اين روزها تنها
حس مى کنم گاهى کمى گنگم
گاهى کمى گيجم
حس مى کنم
از روزهاى پيش قدرى بيشتر
اين روزها را دوست دارم
گاهى
- از تو چه پنهان -
با سنگها آواز مي خوانم
و قدر بعضي لحظه ها را خوبي مي دانم
اين روزها گاهي
از روز و ماه و سال ، از تقويم
از روزنامه بي خبر هستم
حس مي کنم گاهي کمي کمتر
گاهي شديدا بيشتر هستم حتي اگر مي شد بگويم
اين روزها گاهي خدا را هم
يک جور ديگر مي پرستم
از جمله ديشب هم
ديگر تر از شبهاي بي رحمانه ديگر بود :
من کاملا تعطيل بودم
اول نشستم خوب
جورابهايم را اتو کردم
تنها - خدود هفت فرسخ - در اتاقم راه رفتم
با کفشهايم گفتگو کردم
و بعد از آن هم
رفتم تمام نامه ها را زير و رو کردم
و سطر سطر نامه ها را
دنبال آن افسانه ي موهوم
دنبال آن مجهول گشتم
چيزي نديدم
تنها يکي از نامه هايم
بوي غريب و مبهمي مي داد
انگار
از لابه لاي کاغذ تا خورده ي نامه
بوي تمام ياسهاي آسماني
احساس مي شد
ديشب دوباره
بي تاب در بين درختان تاب خوردم
از نردبان ابرها تا آسمان رفتم
در آسمان گشتم
و جيبهايم را
از پاره هاي ابر پر کردم
جاي شما خالي !
يک لقمه از حجم سفيد ابرهاي تُرد
يک پاره از مهتاب خوردم
ديشب پس از سي سال فهميدم
که رنگ چشمانم کمي ميشي است
و بر خلاف سالها پيش
رنگ بنفش و اروغواني را
از رنگ آبي دوست تر دارم
ديشب براي اولين بار
ديدم که نام کوچکم ديگر
چندان بزرگ و هيبت آور نيست
اين روزها ديگر
تعداد موهاي سفيدم را نمي دانم
گاهي براي يادبود لحظه اي کوچک
يک روز کامل جشن مي گيرم
گاهي
صد بار دير يک وز مي ميرم
حتي
يک شاخه از محبوبه هاي شب
يک غنچه مريم هم براي مردنم کافي است
گاهي نگاهم در تمام روز
با عابران ناشناس شهر
احساس گنگ آشنايي مي کند
گاهي دل بي دست و پا و سر به زيرم را
آهنگ يک موسيقي غمگين
هوايي مي کند
اما
غير از همين حس ها که گفتم
و غير از اين رفتار معمولي
و غير از اين حال و هواي ساده و عادي
حال و هواي ديگري
در دل ندارم
رفتار من عادي است

باتو و بي تو

باتو، همه ی رنگهای این سرزمین مرا نوازش می کند
باتو، آهوان این صحرا دوستان همبازی من اند
باتو، کوه ها حامیان وفادار خاندان من اند
باتو، زمین گاهواره ای است که مرا در آغوش خود می خواباند
و ابر،حریری است که بر گاهواره ی من کشیده اند
و طناب گاهواره ام را مادرم، که در پس این کوه ها همسایه ی ماست در دست خویش دارد

باتو، دریا با من مهربانی می کند
باتو، سپیده ی هر صبح بر گونه ام بوسه می زند
باتو، نسیم هر لحظه گیسوانم را شانه می زند
باتو، من با بهار می رویم
باتو، من در عطر یاس ها پخش می شوم
باتو، من در شیره ی هر نبات میجوشم
باتو، من در هر شکوفه می شکفم
باتو، من در هر طلوع لبخند میزنم، در هر تندر فریاد شوق می کشم، در حلقوم مرغان عاشق می خوانم و در غلغل چشمه ها می خندم، در نای جویباران زمزمه می کنم
باتو، من در روح طبیعت پنهانم
باتو، من بودن را، زندگی را، شوق را، عشق را، زیبایی را، مهربانی پاک خداوندی را می نوشم
باتو، من در خلوت این صحرا، درغربت این سرزمین، درسکوت این آسمان، در تنهایی این بی کسی، غرقه ی فریاد و خروش و جمعیتم، درختان برادران من اند و پرندگان خواهران من اند و گلها کودکان من اند و اندام هر صخره مردی از خویشان من است و نسیم قاصدان بشارت گوی من اند و بوی باران، بوی پونه، بوی خاک، شاخه ها ی شسته، باران خورده، پاک، همه خوش ترین یادهای من، شیرین ترین یادگارهای من اند.
بی تو، من رنگهای این سرزمین را بیگانه میبینم
بی تو، رنگهای این سرزمین مرا می آزارند
بی تو، آهوان این صحرا گرگان هار من اند
بی تو، کوه ها دیوان سیاه و زشت خفته اند
بی تو، زمین قبرستان پلید و غبار آلودی است که مرا در خو به کینه می فشرد
ابر، کفن سپیدی است که بر گور خاکی من گسترده اند
و طناب گهواره ام را از دست مادرم ربوده اند و بر گردنم افکنده اند

بی تو، دریا گرگی است که آهوی معصوم مرا می بلعد
بی تو، پرندگان این سرزمین، سایه های وحشت اند و ابابیل بلایند
بی تو، سپیده ی هر صبح لبخند نفرت بار دهان جنازه ای است
بی تو، نسیم هر لحظه رنج های خفته را در سرم بیدار میکند
بی تو، من با بهار می میرم
بی تو، من در عطر یاس ها می گریم
بی تو، من در شیره ی هر نبات رنج هنوز بودن را و جراحت روزهایی را که همچنان زنده خواهم ماند لمس می کنم.
بی تو، من با هر برگ پائیزی می افتم
بی تو، من در چنگ طبیعت تنها می خشکم
بی تو، من زندگی را، شوق را، بودن را، عشق را، زیبایی را، مهربانی پاک خداوندی را از یاد می برم
بی تو، من در خلوت این صحرا، درغربت این سرزمین، درسکوت این آسمان، درتنهایی این بی کسی، نگهبان سکوتم، حاجب درگه نومیدی، راهب معبد خاموشی، سالک راه فراموشی ها، باغ پژمرده ی پامال زمستانم.
درختان هر کدام خاطره ی رنجی، شبح هر صخره، ابلیسی، دیوی، غولی، گنگ وپ رکینه فروخفته، کمین کرده مرا بر سر راه، باران زمزمه ی گریه در دل من، بوی پونه، پیک و پیغامی نه برای دل من، بوی خاک، تکرار دعوتی برای خفتن من ، شاخه های غبار گرفته، باد خزانی خورده، پوک ، همه تلخ ترین یادهای من، تلخ ترین یادگارهای من اند.

من كي هستم...

من« دوشیزه مکرمه» هستم، وقتی زن ها روی سرم قند می سابند و همزمان قند توی دلم آب می شود.

من «مرحومه مغفوره» هستم، وقتی زیر یک سنگ سیاه گرانیت قشنگ خوابیده ام و احتمالاً هیچ خوابی نمی بینم

من «والده مکرمه» هستم، وقتی اعضای هیات مدیره شرکت پسرم برای خودشیرینی 20 آگهی تسلیت در 20 روزنامه معتبر چاپ می کنند

من «همسری مهربان و مادری فداکار» هستم، وقتی شوهرم برای اثبات وفاداری اش البته تا چهلم- آگهی وفات مرا در صفحه اول پرتیراژترین روزنامه شهر به چاپ می رساند

من «زوجه» هستم، وقتی شوهرم پس از چهار سال و دو ماه و سه روز به حکم قاضی دادگاه خانواده قبول می کند به من و دختر شش ساله ام ماهیانه فقط بیست و پنج هزار تومان ، بدهد

من «سرپرست خانوار» هستم، وقتی شوهرم چهار سال پیش با کامیون قراضه اش از گردنه حیران رد نشد و برای همیشه در ته دره خوابید.

من «خوشگله» هستم، وقتی پسرهای جوان محله زیر تیر چراغ برق وقت شان را بیهوده می گذرانند.

من «مجید» هستم، وقتی در ایستگاه چراغ برق، اتوبوس خط واحد می ایستد و شوهرم مرا از پیاده رو مقابل صدا می زند.

من «ضعیفه» هستم، وقتی ریش سفیدهای فامیل می خواهند از برادر بزرگم حق ارثم را بگیرند.

من «بی بی» هستم، وقتی تبدیل به یک شیء آرکائیک می شوم و نوه و نتیجه هایم تیک تیک از من عکس می گیرند.

من «مامی» هستم، وقتی دختر نوجوانم در جشن تولد دوستش دروغ پردازی می کند.

من «مادر» هستم، وقتی مورد شماتت همسرم قرار می گیرم چون آن روز به یک مهمانی زنانه رفته بودم و غذای بچه ها را درست نکرده بودم.

من «زنیکه» هستم، وقتی مرد همسایه، تذکرم را در خصوص درست گذاشتن ماشینش در پارکینگ می شنود.

من «مامانی» هستم، وقتی بچه هایم خرم می کنند تا خلاف هایشان را به پدرشان نگویم.

من «ننه» هستم، وقتی شلیته می پوشم و چارقدم را با سنجاق زیر گلویم محکم می کنم و نوه ام خجالت می کشد به دوستانش بگوید من مادربزرگش هستم... به آنها می گوید من خدمتکار پیر مادرش هستم.

من «یک کدبانوی تمام عیار» هستم، وقتی شوهرم آروغ های بودار می زند و کمربندش را روی شکم برآمده اش جابه جا می کند.

من «بانو» هستم، وقتی از مرز پنجاه سالگی گذشته ام و هیچ مردی دلش نمی خواهد وقتش را با من تلف بکند.

من در ماه اول عروسی ام؛ «خانم کوچولو، عروسک، ملوسک، خانمی، عزیزم،عشق من، پیشی، قشنگم، عسلم، ویتامین و...» هستم.

من در فریادهای شبانه شوهرم، وقتی دیر به خانه می آید، چند تار موی زنانه روی یقه کتش است و دهانش بوی سگ مرده می دهد، «سلیطه» هستم.

من در محاوره ی دیرپای این کهن بوم ؛ «دلیله محتاله، نفس محیله مکاره، مار، ابلیس، شجره مثمره، اثیری، لکاته و...» هستم. دامادم به من «وروره جادو» می گوید.

حاج آقا مرا «والده» آقا مصطفی صدا می زند.

من «مادر فولادزره» هستم، وقتی بر سر حقوقم با این و آن می جنگم.

مادرم مرا به خان روستا «کنیز» شما معرفی می کند..

من کیستم؟

استعفا

بدينوسيله من رسماً از بزرگسالی استعفا می دهم و مسئوليتهای يک کودک هشت ساله را قبول می کنم.
می خواهم به يک ساندويچ فروشی بروم و فکر کنم که آنجا يک رستوران پنج ستاره است.
می خواهم فکر کنم شکلات از پول بهتر است، چون می توانم آن را بخورم!
می خواهم زير يک درخت بلوط بزرگ بنشينم و با دوستانم بستنی بخورم .
می خواهم درون يک چاله آب بازی کنم و بادبادک خود را در هوا پرواز دهم.
می خواهم به گذشته برگردم، وقتی همه چيز ساده بود، وقتی داشتم رنگها را، جدول ضرب را و شعرهای
کودکانه را ياد می گرفتم، وقتی نمی دانستم که چه چيزهايي نمی دانم و هيچ اهميتی هم نمی دادم .
می خواهم فکر کنم که دنيا چقدر زيباست و همه راستگو و خوب هستند.
می خواهم ايمان داشته باشم که هر چيزی ممکن است و می خواهم که از پيچيدگيهای دنيا بی خبر باشم .
می خواهم دوباره به همان زندگی ساده خود برگردم، نمی خواهم زندگی من پر شود از کوهی از مدارک اداری،
خبرهای ناراحت کننده، صورتحساب، جريمه و ...
می خواهم به نيروی لبخند ايمان داشته باشم، به يک کلمه محبت آميز، به عدالت، به صلح، به فرشتگان، به
باران، و به . . .
اين دسته چک من، کليد ماشين، کارت اعتباری و بقيه مدارک، مال شما.
من رسماً از بزرگسالی استعفا می دهم .

شنبه، شهریور ۱۴، ۱۳۸۸

راهکارهایی ساده برای جلوگیری از احساس کسالت و بیهودگی

احساس کسالت و بیهودگی می کنید؟ شاید چنین احساسی بیشتر از آن که به جسم شما مربوط باشد به روح و روانتان بستگی داشته باشد شاید شما نیاز به یک تلنگر روحی داشته باشید. در واقع همان طور که انرژی فیزیکی و جسمانی شما حاصل رژیم غذایی سالم ، ورزش و استراحت مناسب است، انرژی روانی هم از طریق زیستن به انواع روش هایی حاصل می شود که به شما احساس امیدواری، اعتماد به نفس ، سرزنده بودن، عشق و نایل شدن به تمامی چیزهایی که دوست دارید، می بخشند.
از افرادی که مدام نق می زنند و شاکی هستند یا این که شما را درگیر مشکلات شخصی خود می کنند، حذر کنید.بیشتر وقت خود را با افرادی سپری کنید که به شما از خودتان احساس خوبی بدهند یا این که به طریقی شما را احیا کنند و نیروی تازه ای ببخشند. به عبارتی دیگر با افرادی معاشرت کنید که موج مثبت تولید می کنند.می توانید 4 روش زیر را که بسیار هم ساده هستند به منظور برخورداری از روحیه ای شاد و سالم امتحان کنید
1- به خاطر خشنود شدن دیگران زندگی نکنید
ساده ترین مثال در این مورد این است که در عوض ازدواج با پزشک پولداری که مادرتان اصرار دارد ، با کارمند ساده ای که دوستش دارید ازدواج کنید یا این که اگر واقعاً انجام کاری را دوست ندارید به راحتی پاسخ رد بدهید.
همان کسی باشید که خودتان می خواهید.
همان کاری را انجام دهید که دلتان می خواهد. در این صورت است که پاداش روحی خود را خواهید گرفت.
وقتی به خاطر خشنودی دیگران زندگی می کنید در واقع زحمت ها را شما کشیده اید، اما سود آن نصیب دیگران می شود و همین موضوع می تواند عامل هدر رفتن انرژی ، و خستگی روحی شما شود. درست مثل این است که هر روز سر ساعت مشخصی به اداره بروید و کارها را انجام دهید اما آخر ماه ، چک حقوقی را شخص دیگری دریافت کند.
2- افراد مثبت اندیش را به دنیای خود وارد کنید
هر کسی نیاز دارد اطرافش را افرادی احاطه کنند که به وی اهمیت می دهند و حتی در تاریکترین ساعات زندگی اش از وی حمایت می کنند. از افرادی که مدام نق می زنند و شاکی هستند یا این که شما را درگیر مشکلات شخصی خود می کنند، حذر کنید.
بیشتر وقت خود را با افرادی سپری کنید که به شما از خودتان احساس خوبی بدهند یا این که به طریقی شما را احیا کنند و نیروی تازه ای ببخشند. به عبارتی دیگر با افرادی معاشرت کنید که موج مثبت تولید می کنند. شاید دیگر زمان آن رسیده باشد از افرادی که فقط در ظاهر دوست شما هستند چشم بپوشید، زیرا این افراد فقط وقتی به شما احساس نیاز داشته باشند به یادتان می افتند.
3- همواره در زندگی خود برنامه هایی بزرگ و جدید داشته باشید
برای این منظور می توانید نقشه مسافرت بعدی خود را در سر بپرورانید یا این که شروع به نوشتن رمانی کنید که همیشه در ذهن تان بوده است. به جلو نگاه کنید؛ همچنین برای این که روحیه شما تحریک شود بهتر است بر وقایع و اتفاقات برجسته زندگی تان مروری داشته باشید. در نظر داشته باشید که هر فردی از امیدهایی که برای آینده اش دارد انرژی می گیرد. زمان حال خود را بیشتر کنترل پذیر کنید و اداره آن را در دست بگیرید.
4- هیچ گاه در گذشته ها زندگی نکنید
به این فکر نکنید که اگر با فلان شخص دوست نمی شدید یا این که اگر فلان شغل را بر نمی گزیدید چه می شد یا این که اگر فلان تصمیم را نمی گرفتید چه اتفاقی می افتاد؟
در عوض بر زمان حال خود تمرکز کنید و به آنچه نیاز دارید انجام دهید تا شما را به جلو براند، بیندیشید. دوست دارید شغلتان را عوض کنید؟ در انتخاب همسر تجدید نظر کنید؟ در زندگی خود ماجراجوتر باشید؟ گرچه نمی توانید هر چیزی را که در زندگی تان اتفاق خواهد افتاد پیش بینی کنید، اما می توانید با ریختن برنامه هایی مناسب تر به اهداف زندگی خود برسید. در نظر داشته باشید که تمام چیزهایی را که دوست دارید تغییرشان دهید همگی قابل کنترل هستند. شما به راحتی می توانید مسیر شغلی، روابط دوستانه و چگونگی گذراندن اوقات فراغت خود را در کنترل خود درآورید. هر کسی می تواند به راحتی برای سرنوشت خود تصمیم بگیرد و این امر که وظیفه مهمی است زمانی امکان پذیر است که از انرژی روحی بیشتری برخوردار باشد. هم اکنون وقت انجام چنین کاری است، زیرا مطمئناً انرژی شما بیشتر از زمان آینده خواهد بود.

تا به حال به این فکر کرده اید که چقدر پول و اعتماد به نفس با هم مرتبط هستند؟

تا به حال به این فکر کرده اید که چقدر پول و اعتماد به نفس با هم مرتبط هستند؟
خیلی از اضطراب های درون فردی و مشکلات اجتماعی ما حول این مسئله می چرخد که پول مقیاس عدالت، مساوات و ارزش های انسانی است.
این مقاله را هفته گذشته در مجله “Naked Econimist” خواندم و این قسمت آن خیلی تاثیرگذار بود:
گروهی از تحقیقات اقتصادی نشان می دهند که حس سلامتی ما بیشتر با ثروت نسبی ما تعیین می شود تا ثروت واقعیمان.
به عبارت دیگر، ما به این توجه نمی کنیم که واقعاً چقدر پول داریم، بلکه بیشتر پولمان را نسبت به سایرین می سنجیم. در یک تحقیق بسیار جالب، رابرت فرانک اقتصاددان به اثبات رساند که اکثریت امریکایی ها ترجیح می دهند که 100،000 دلار پول در بیاورند درحالیکه سایرین 85،000 دلار کسب می کنند تا 110،000 دلار درمقابل 200،000 دلاری که بقیه درمی آورند.
کمی در این باره فکر کنید: مردم ترجیح می دهند چیزهای کمتری داشته باشند به شرطی که اموالشان از همسایه بیشتر باشد.
نکته اینجاست که یک ملت با یک کیک کوچک که بتوان آنرا عادلانه تر تقسیم کرد خوشحال تر هستند تا یک کیک بزرگ که نمی توان آن را عادلانه بین همه تقسیم کرد.
اما چرا ما اینقدر دوست داریم خودمان را در مقابل دیگران بسنجیم؟
مسئله این نیست که یک خانواده در فقر و بدبختی غوطه بخورد و دیگری ثروتی وافر داشته باشد. مسئله ناراحت بودن به خاطر این است که مثلاً پارکینگ خانه دخترخاله تان سه ماشین جا دارد اما پارکینگ شما فقط دو ماشین می گیرد و اگر مال او یک ماشینه بود شما خیلی خوشحال تر بودید.
چرا ما برخلاف نفع شخصی خودمان عمل می کنیم؟ آیا این طبیعت انسان است؟ یا وضعیت باعث شده اینطور رفتار کنیم؟
این طرز فکر برخلاف نفع شخصی خودمان عمل می کند چون ریشه همه امیال مادی ما، میل احساسی به خوشبخت بودن است. اگر ثروت کس دیگری مانع خوشحال بودن شماست، شما سلامت خودتان را کنترل نمی کنید، این آنها هستند که اینکار را می کنند. و تازمانیکه طرز تفکر خودتان را تغییر ندهید، زندگی فلاکت بار خواهید داشت.
می بینید، این تحقیق به خاطر ما می آورد که ما کمتر به آنچه که داریم و آنچه که انجام می دهیم توجه داریم تا آنچه که دیگران دارند و آنچه که آنها انجام می دهند. این مسئله بغرنج ایجاد ناراحتی و احساسات منفی می کند و ما را برده خود می کند.
چطور می توانید وقتی خوشبختیتان در گرو این است که بیشتر از دیگران داشته باشید، آزاد باشید؟
آنچه بیشتر از این سیستم ارزش گذاری من را اذیت می کند،، اصلاح ضمنی آن است؛ از آنجا که پسر خاله ام و همسرش یک ماشین آنچنانی و یک خانه 1000 متری دارند، من باید از طریق دولت کاری بکنم که مطمئن بشوم آنها به اموال خود نمی رسند تا احساس بدی نسبت به خودم پیدا نکنم.
کمی به احمقانه بودن این جمله فکر کنید...
من می خواهم که دیگران کمتر از من ثروت اندوزی کنند. ثروت آنها من را ناراحت می کند و به همین خاطر اگر کسی این وضعیت را درست نکند، بیرون می روم و یک کار ضد اجتماعی می کنم.
خیلی ساده تر نخواهد بود اگر دست از حسادت به آنها بردارم و یاد بگیرم که چطور چنین ثروتی کسب کرده اند؟ آنوقت شاید من هم بتوانم مثل آنها پول دربیاورم.
فقط زمانی می توانید از آنچه که برایتان اتفاق می افتد شاد بوده و لذت ببرید که یاد بگیرید برای آنچه که دارید شکرگذار باشید.
وقتی درمورد این تحقیق با گروه های مختلف صحبت کردم، موضوع آن موجب ناراحتی آنها شد. هیچکس دوست ندارد بفهمد که احساساتی مثل طمع و حسادت در او وجود دارد. اما ما لازم است که این را بفهمیم. در ایالات متحده تقریباً همه حداقل دارایی لازم برای زندگی را دارند و فرای آن دیگر نیاز احساسی است.
من متوجه شده ام که وقتی به پاداشی که یک نفر از کار می گیرد یا خانه جدیدی که می خرد حسادت می کنم، رفتارم واقعاً بچگانه است.
به همین دلیل تصمیم گرفتم که دیگر خودم را براساس میزان درآمدم درمقایسه با همسایه ها و دوستانم نسنجم. می دانم که برای رسیدن به اهدافم به چه میزان پول نیاز دارم و آن هدف در مغزم حک شده است. خیلی ها بیشتر از آنچه من دارم پول دارند، خیلی ها هم کمتر از آن و این اصلاً من را اذیت نمی کند.
می دانم که فقط خودم هستم که می توانم جلوی درآوردن آن مقدار پول که برای رسیدن به اهدافم نیاز دارم را بگیرم.
و می دانید....الان خیلی شادتر از گذشته زندگی می کنم.

جمعه، شهریور ۱۳، ۱۳۸۸

مادر من فقط یك چشم داشت

My mom only had one eye. I hated her... she was such an embarrassment.
مادر من فقط یك چشم داشت . من از اون متنفر بودم ... اون همیشه مایه خجالت من بود
She cooked for students & teachers to support the family.
اون برای امرار معاش خانواده برای معلم ها و بچه مدرسه ای ها غذا میپخت
There was this one day during elementary school where my mom came to say hello to me.
یك روز اومده بود دم در مدرسه كه به من سلام كنه و منو با خود به خونه ببره
I was so embarrassed. How could she do this to me?
خیلی خجالت كشیدم . آخه اون چطور تونست این كار رو بامن بكنه ؟
I ignored her, threw her a hateful look and ran out.
به روی خودم نیاوردم ، فقط با تنفر بهش یه نگاه كردم وفورا از اونجا دور شدم
The next day at school one of my classmates said, "EEEE, your mom only has one eye!"
روز بعد یكی از همكلاسی ها منو مسخره كرد و گفت هووو .. مامان تو فقط یك چشم داره
I wanted to bury myself. I also wanted my mom to just disappear.
فقط دلم میخواست یك جوری خودم رو گم و گور كنم . كاش زمین دهن وا میكرد و منو ..كاش مادرم یه جوری گم و گور میشد...
So I confronted her that day and said, " If you''re only gonna make me a laughing stock, why don''t you just die?!!!"
روز بعد بهش گفتم اگه واقعا میخوای منو شاد و خوشحال كنی چرا نمی‌میری ؟
My mom did not respond...
اون هیچ جوابی نداد....
I didn''t even stop to think for a second about what I had said, because I was full of anger.
حتی یك لحظه هم راجع به حرفی كه زدم فكر نكردم ، چون خیلی عصبانی بودم .
I was oblivious to her feelings.
احساسات اون برای من هیچ اهمیتی نداشت
I wanted out of that house, and have nothing to do with her.
دلم میخواست از اون خونه برم و دیگه هیچ كاری با اون نداشته باشم
So I studied real hard, got a chance to go to Singapore to study.
سخت درس خوندم و موفق شدم برای ادامه تحصیل به سنگاپور برم
Then, I got married. I bought a house of my own. I had kids of my own.
اونجا ازدواج كردم، واسه خودم خونه خریدم، زن و بچه و زندگی...
I was happy with my life, my kids and the comforts
از زندگی، بچه ها و آسایشی كه داشتم خوشحال بودم
Then one day, my mother came to visit me.
تا اینكه یه روز مادرم اومد به دیدن من
She hadn''t seen me in years and she didn''t even meet her grandchildren.
اون سالها منو ندیده بود و همینطور نوه ها شو
When she stood by the door, my children laughed at her, and I yelled at her for coming over uninvited.
وقتی ایستاده بود دم در بچه ها به اون خندیدند و من سرش داد كشیدم كه چرا خودش رو دعوت كرده كه بیاد اینجا، اونم بی‌خبر
I screamed at her, "How dare you come to my house and scare my children!" GET OUT OF HERE! NOW!!!"
سرش داد زدم ": چطور جرات كردی بیای به خونه من و بچه ها رو بترسونی؟!" گم شو از اینجا! همین حالا
And to this, my mother quietly answered, "Oh, I''m so sorry. I may have gotten the wrong address," and she disappeared out of sight.
اون به آرامی جواب داد: " اوه خیلی معذرت میخوام مثل اینكه آدرس رو عوضی اومدم " و بعد فورا رفت واز نظر ناپدید شد .
One day, a letter regarding a school reunion came to my house in Singapore .
یك روز یك دعوت نامه اومد در خونه من درسنگاپور برای شركت درجشن تجدید دیدار دانش آموزان مدرسه
So I lied to my wife that I was going on a business trip.
ولی من به همسرم به دروغ گفتم كه به یك سفر كاری میرم .
After the reunion, I went to the old shack just out of curiosity.
بعد از مراسم، رفتم به اون كلبه قدیمی خودمون؛ البته فقط از روی كنجكاوی .
My neighbors said that she is died.
همسایه ها گفتن كه اون مرده
I did not shed a single tear.
ولی من حتی یك قطره اشك هم نریختم
They handed me a letter that she had wanted me to have.
اونا یك نامه به من دادند كه اون ازشون خواسته بود كه به من بدن
"My dearest son, I think of you all the time. I''m sorry that I came to Singapore and scared your children.
ای عزیزترین پسر من، من همیشه به فكر تو بوده ام، منو ببخش كه به خونت تو سنگاپور اومدم و بچه ها تو ترسوندم ،
I was so glad when I heard you were coming for the reunion.
خیلی خوشحال شدم وقتی شنیدم داری میآی اینجا
But I may not be able to even get out of bed to see you.
ولی من ممكنه كه نتونم از جام بلند شم كه بیام تورو ببینم
I''m sorry that I was a constant embarrassment to you when you were growing up.
وقتی داشتی بزرگ میشدی از اینكه دائم باعث خجالت تو شدم خیلی متاسفم
You see........when you were very little, you got into an accident, and lost your eye.
آخه میدونی ... وقتی تو خیلی كوچیك بودی تو یه تصادف یك چشمت رو از دست دادی
As a mother, I couldn''t stand watching you having to grow up with one eye.
به عنوان یك مادر نمیتونستم تحمل كنم و ببینم كه تو داری بزرگ میشی با یك چشم
So I gave you mine.
بنابراین چشم خودم رو دادم به تو
I was so proud of my son who was seeing a whole new world for me, in my place, with that eye.
برای من اقتخار بود كه پسرم میتونست با اون چشم به جای من دنیای جدید رو بطور كامل ببینه
With my love to you,
با همه عشق و علاقه من به تو

پنجشنبه، شهریور ۱۲، ۱۳۸۸

تهران، کشور ِ بیوفایی ا‌ست.

تهران، کشور ِ بیوفایی ا‌ست. نشده است زنی را بسپاری به امان ِ این شهر ِ غریبه، برگردی پس بگیری. آنقدر بوق میزند این شهر، که این نه / آنیکی، یکی را سوار میشود. تهران، فقط دلتنگی به آدمهاش افزوده است، و هرچه زیبایی را سوار ماشینهای سفید، بُردهاست خانهء بخت. کمی بعد، پاییز میآید، و تنها سیگارهای لعنتی، به پای تو میسوزند. این شهر، هماینی که توش عاشق میشوی، فراموش میکنی، از یاد میروی. تهران، خیابان ولیعصری که قد کشیده: زنان زیبای ِ درحال عبور، بوقهای مکرر، و حسرتها دلتنگیها، و زیبایی. توی کافههای تاریک، سیگاری بزن رفیق، و زندگی‌ا‌ت را فشار بده توی بغضات، بلند بخوان:«آه .. روزگاری دوستات میداشتم». بگذار تماشات کنند دختران زیبای شهری که هرگز نمیخواستی‌ا‌ش. بلند شو، راه برو، نگاه کن، و اطمینان داشتهباش که پردهای نمانده برای کندن. همیشه پیش از تو، یکی پاره کرده است، و دیگری، دارد سیگاری از جیباش بیرون میکشد. کامی بگیر و دنیا را حواله کن به آنجات. و راه برو. خیال کن: دو تا آدم، دو تا کبوتر داشتند میرفتند. اولی به دومی گفت:«به کوهها نگاه کن! صخرهها، کسی را نمیگیرند، میبلعند برای همیشه.» دومی غمگین بود؛ چیزی نگفت و نزدیک شدند...

115نكته كه زنان در مورد شوهران بايد بدانند

1)هنگامی که در حال رانندگی است ,بگذارید بگوید که گم نشده است!
2)اجازه بدهید از دو دقیقه پایانی بازی هم بدون دردسر لذت ببرد.
3)برای وسایلش در حمام جای خالی نگهدارید.
4)درباره دوست قدیمی تان هرگز با او صحبت نکنید.
5)وقتی با هم به یک مهمانی وارد می شوید ,بازویش را بگیرید.
6) برایش از معلمی بگوئید که به شما گفت:
سطل آشغال شکسته ,بیمه تمام شده و مادرت بعد از شام به دیدنت می آید.
7)زمانی را هم به او اختصاص بدهید.
8)...نه با حرف ,بلکه با عمل به او تفهیم کنید که روی شما هم می تواند حساب کند.
9)اگر برای شما مشکلی پیش آمده و انتظار دارید شوهرتان آنرا حدس بزند,وقتی از شما می پرسد:چه شده؟ به او نگوئید "هیچی".
10)اغلب تفاوت میان یک ازدواج موفق با یک ازدواج نا موفق در این است که هر روز سه,چهار موضوع ناگفته می ماند.
11) از نامه های دیروز به عنوان کاغذ کادو استفاده کنید.
12)به او چند پیشنهاد جالب ارائه بدهید,اما نه چندان زیاد.
13)هر چند او از شما درخواست کمک می کند, اما تنهایش بگذاریدتا خودش لوازم را تعمیر کند.
14)بگذارید درباره شما غلو کند.
15)ممکن است شوهرتان منظورش را واضح وشفاف بیان نکند ,اما بخاطر داشته باشید که شما در نظر او همیشه زیبا هستید.
16)برایش زیر پوش نو بخرید .در غیر اینصورت آنقدر زیر پوش کهنه اش را می پوشد تا پاره پاره شود.
17)هر گاه قصد دارد برایتان چیزی بخرد ,همان چیزی که دوست دارید را به او نشان بدهید...اما هنوز هم دوست دارد با خرید آن ,شما را ذوق زده کند.
18) زنان آمریکائی آرزو دارند شوهرانشان صفاتی را داشته باشند که زنان انگلیسی آن صفات را در خدمتکارانشان جستجو می کنند.
19)وقتی با هم در رستوران هستید,به او نگوئید که گرسنه نیستید وبیشتر غذای او را بخورید.
20) وقتی ازاومی خواهید داوطلب کاری بشود,ابتدا درباره آن کارازاوبپرسید,نگذارید بدون اجازه شما داوطلب بشود.
21)در روزهای سرد زمستانی ,تکه های یخ را از روی شیشه اتومبیلش بردارید.
22)اجازه بدهید لباسهای کهنه و قدیمی اش که همیشه شنبه ها آنها را می پوشد,نگه بدارد.
23)شکلات مورد علاقه اش را از دسترس بچه ها دور نگهدارید.
24)قبلا ازاینکه روزنامه ها را بخواند اخبار را برایش نگوئید.
25)یاد بگیرید که در کنار او از ورزش کردن لذت ببرید.
26)از او بپرسید وقتی به خرید منزل می روید,او چه چیزی می خواهد.
27)هیچ چیز به اندازه نشاط شریک زندگی ,برای یک مرد جذاب و حائز اهمیت نیست... و همیشه از اینکه خودش منبع آن نشاط باشد ,احساس غرور می کند.
28)تاریخ چک هایی که شوهرتان کشیده را بررسی کنید.
29)برایش , به آدرس محل کارش,کارت تبریکی بفرستید و روی آن بنویسید:"سلام"
30)هرگز نامه هایش را باز نکنید.
31)به او یاد آوری نکنید که موهایش در حال ریختن است.
32)حداقل سالی یکبار با شوهرتان ,بدون بچه ها به مسافرت بروید.مهم نیست که این سفر چقدر کوتاه باشد.
33)برای وسایلی که درانباری نگهداری می کند ,نگران نباشید.فقط خوشحال باشید که این وسایل تمام فضای خانه را پر نکرده است.
34)زمانی را صرف فعالیتهای مورد علاقه تان کرده ودرباره چیزهایی که به شما انرژی می دهد,صحبت کند و به این شکل بگوئید که چقدرمتفاوتید.
35)با خریدن دو بلیط مسابقه ورزشی مورد علاقه اش, هیجان زده اش کنید.
36)وقتی در نیمه های شب به هر منظورتختخواب را ترک می کند ,جایش را نگیرید.
37)بیش ازحدمراسم ازدواجتان راتجزیه تحلیل نکنید,چون این کاردرست مثل سرزدن
به گلخانه گیاهان خانگی ,هر بیست دقیقه یکباربرای دیدن رشد ریشه های آن,تکرار می شود.
38)مهم نیست شما چقدر گرفتارید.بگذارید فکر کند ماشین چمن زن به دلیل فراموشکاری شما روشن نیست.
39)از کارهای کوچکی که برای شما انجام می دهد تشکر کرده و کارهای بزرگش را جبران کنید.
40)بگذارید شوهرتان در رویاهایش مردی را ببیند که قادر است برای یک زندگی طولانی و ابدی, الهام بخش باشد.
41)پس ازاینکه اتومبیل شوهرتان را تا منزل راندید,صندلی را به جای اولش بازگردانید تا زانوانش راحت باشد.
42)فهرست کارهایی که باید انجام بدهد را کوتاه نگهدارید.
43) فرزندانتان را با جمله:"صبر کنید پدرتون بیاد خونه..."نترسانید.
44)هر چند وقت یکبار به هم نزدیک و نزدکتر بشوید.
45)در کنار هم باشید و از روزهای زندگی لذت ببرید...
اما مانند تارهای یک ویولن تنهار باشید ...
هر چند با هم یک نوا ,می نوازید.
46)روز پدر را برایش به روز خاصی مبد ل سازید.
47)وقتی با دوستانتان برخورد می کنید , به شوهرتان کمک کنید تا اسامی شان را به یاد بیاورد.
48)اتومبیلش را بشوئید.
49)وقتی شما تعجب می کنید که شوهرتان با این همه ابزار چه می کند,مطمئنا او نیز در شگفتی است که شما با این همه لوازم آرایش چه می کنید.
50)پیش از اینکه مراسم عروسی ای که به آن دعوت شده اید را ترک گوئید ,از او بخواهید با شما تانگو برقصد.
51)این نکته را بدانید که اکثر اوقات او دلیل سکوتش را نمی داند.
52)هر چند وقت یکبار در رختخواب با همسرتان بازی و شوخی کنید.
53)هیچکس دوست ندارد خرج امروز را فردا بپردازد...
پس به او یادآوری کنید که شما می دانید با چه زحمتی خرج زندگی را می پردازد.
54)بعضی اوقات از اینکه مردان وزنان چگونه با هم به توافق می رسند تعجب می کنم...شاید آنها پشت در می ایستند واز راه دور همدیگررا نگاه می کنند.
55)به او پیشنهاد بدهید که با هم برفها را پارو کنید.
56)به خلوتش احترام بگذاریدوبه کیف پولش نزدیک نشوید .
57)وقتی تا دیر وقت سر کار است ,سریال مورد علاقه اش را برایش ضبط کنید .
58)یک ماساژخوب برای کارش مفید است.
59)هر چند وقت یکبار با هم باشید...!
60)برای امتحان فیزیک شوهرتان وقت تعیین کنید.
61)اگر از وسایل خصوصی اش استفاده می کنید,آنها را به جای اولش باز گردانید.
62)وقتی پیراهنش پاره شد ,انرا همانطور رها نکنید.
63)بسیاری از افراد دوست دارند با شما سوار لیموزین بشوند,ولی شما کسی را می خواهید که وقتی لیموزین خراب شد,با شما سوار اتوبوس بشود.
64)وقتی برای پرورش وتربیت بچه ها به راه مناسبی نمی رسید,با هم مشورت کنید.
65)به بچه هایتان بیاموزید که به پدرشان احترام بگذارند.
66)دوستانش را برای صرف شام دعوت کنید.
67)هرگز شوهرتان را جلوی دیگران با نام کوچک صدا نزنید.
68)چرا زنان طی ده سال می کوشند تا عادتهای مردان را عوض کنند,اما پس از آن شکوه می کنند که مردی که آنها می خواستند ,نبود؟
69)بگذارید آخرین قطعه پیتزا را او بردارد.
70)تا اواسط مسابقه صبر کنید وبعد به او بگوئید که با هم به خرید برویم.
71)وقتی با شوهرتان تلفنی صحبت می کنید ,به هیچ وجه به کسی که پشت خط منتظر است ,توجهی نکنید.
72)مهمترین وزیبا ترین لحظات در طول روز زمانی است که از خواب بیدار می شوید وپس از کار یکدیگر را می بینید.
73)وقتی شوهرتان آنقدر کار می کندکه چشمهایش روی هم می آید,به او نگوئید که پیر شده ,بلکه حمام داغ را برایش آماده سازید.
74)در صورت امکان, سفرهای کاری با هم باشید.
75)وقتی به سینما می روید ,ذرت بو داده ونوشیدنی بخرید.
76)مطمئنا نشاط کافی درزندگی, صرف کردن یک وعده صبحانه در کنار شوهر است ...اما افراد متاهل به ندرت در اواسط زندگی به آن دست می یابند.
77)در مشکلات زندگی با او مشورت کنید.
78)سی دی یا نوار کاست مورد علاقه اش را برایش بخرید.
79)بکوشید تا با خانواده اش معاشرت کنید.
80)به او بیاموزید که چه طور باید دکمه هایش را ببندد.
81)برایش لباس زیرهم بخرید.
82) اشتباهتان را بپذیرید .
83)وقتی برایتان داستانی تعریف می کند,پایان داستانش را حدس نزنیدو بگذارید پایان داستان را هم خودش بگوید.
84)نهایت سعی تان را برای جفت وجور کردن جورابهایتان بکار گیرید .
85)احساس تمایل به چه معناست؟
تمایل طبیعی ,کششی است که وقتی شما احساس یاس می کنید,به سوی همسرتان می روید.
86)از شوهر و بچه ها یتان عکس بیندازید.
87)مثل مادرش با او حرف نزنید.
88)بگذارید شوهرتان درک کند که می خواهید با او تنها باشید.
89)اتومبیلش را به تعویض روغنی ببرید.
90)روزنامه صبح را هر روز صبح به هنگام صبحانه ,روی ميزبگذارید.
91)اجازه بدهید هر چند وقت یکبار فرزند شیطانتان را تنبیه کند.
92)رازهایش را به هیچ کس نگوئید ....آنها فقط برای گوشهای شماست!
93)هرگز لباسهایش را نکشید...(البته نه وقتی که از دستش عصبی هستید.)
94)هنگامی که زوجین یکدیگر را دوست دارند ,با زبان بی زبانی با هم هزاران جمله ردو بدل می کنند.
95)هر روز بگوئید که دوستش دارید.
96)وقتی درباره دوستان قدیمی اش با شما سخن می گوید,با دقت به حرفهایش گوش بسپارید....
آن افراد برای شوهرتان از ارزش بسیاری برخور دارند واوبا این کار قسمتی از گنجینه خاطراتش را با شما تقسیم می کند.
97)به او کمک کنید تا آن چیزی که شما دوست دارید را یاد بگیرد.او فقط می خواهد بداند چه چیزی شما را شاد می سازد.
98)وقتی درباره شوهرتان حرف می زنید,اورا بالا ببرید...سرافکنده اش نکنید.
99)شوهرتان را به یک نگاه عاشقانه میهمان کنید.
100)برایش چتر زیبایی بخرید وآنرا جایی پنهان سازیدکه او بتواند پیدایش کند.
101)وقتی با شخص با نشاطی مواجه می شوید,اجازه بدهید با بچه هایتان بازی کند...
ممکن است اینکار راهی برای نزدیکی بیشتر باشد.
102)هنر واقعی مکالمه ,فقط طرز صحیح بیان نیست ,بلکه به زبان نیاوردن مطالبی است که نباید در لحظه خاصی بیان کرد.
103)بخاطر داشته باشید که خرید از پشت ویترین برای بسیاری از مردان خسته کننده است...اما ما نمی خواهیم آنرا یاد بگیریم...!
104)یک عکس خانوادگی به او بدهید تا در دفترش بچسباند.
105)درباره مواظبت از بچه ها به شوهرتان مطالبی یاد بدهید تا هنگامی که شما نیستید ,با آنها احساس راحتی بکند.
106) "تو که واقعا نمی خوای این لباسو بپوشی؟مگه نه؟ "
این جمله کاملا بی معناست ,پس بگذارید در مراسم هر چه می خواهد بپوشد.
107)برایش یک ماشین حساب بخرید وتشویقش کنید که از آن استفاده کند.
108)من ترجیح می دهم بجای اینکه گردنبند الماس برگردنم باشد,گلهای رز بر روی میزم خود نمایی کنند.
109)از عطر مورد علاقه شوهرتان استفاده کنید.
110)اگر سیگاری است ,تشویقش کنید سیگار را ترک کند.
111)برایش بلیط بازیهای محلی گلف را تهیه کنید تا از آنها استفاده کند.
112)کتاب خاطراتش را تهیه کرده وآنرا برای همیشه نگهدارید.
113)پیام هایش را یادداشت کنید.
114)به او کمک کنید تا خانه را برای ایام تعطیلات بیاراید.
115)از او درباره خوراک شام روز تعطیل, سوال بپرسید.

108نكته كه شوهران در مورد همسران بايد بدانند

1) از دستگاه کنترل از راه دور تلویزیون,با هم استفاده کنید.
2) روز تولدش ,موهایش را با شامپو بشویید.
3) در رختخواب ,چیپس نخورید.
4) نظافت را در همه جا رعایت کنید.
5) از او نپرسید,چند ساعت با تلفن صحبت می کند.
6) مرد ها همیشه دوست دارند اولین عشق همسرشان باشند,اما زنان بسیار زیرک ترند...آنها دلشان می خواهد عشق آخرشوهرانشان باشند.
7) چیزی بیشتر از آنچه در ارتباطتان مایه می گذارید ,نخواهید.
8) با همسرتان به پیاده روی بروید و دست او را هم بگیرید.
9) در روزهای عادی هم برایش گل بخرید.
10) با او بودن را به رانندگی با اتومبیل جدیدتان ترجیح بدهید.
11) درطی زندگی زناشویی ,این دردها ورنج ها نیستند که زندگی ها را حفظ می کنند
بلکه هزارریسمانی که زوجین درطی سالها با هم بافته اند ,حتی بیشترازعشق وروابط
خاص نزدیک حافظ روابط خواهند بود.
12) بدون اینکه از خراب شدن و شکستن لوازم خانه ناراحت بشوید و غر بزنید,آنها را تعمیر کنید.
13)اگر خدای نکرده روزی همسرتان تصادف کرد ,ابتدا از حال خودش بپرسید و بعد درباره اتومبیلش .
14) به هیچ وجه نیاز نیست که بدانید ,عشق او کامل است یا نه ...!
15)از میان جملاتی که در طول روز به زبان می آورید ,جمله:"به تو گفتم که..."را حذف کنید.
16)پیغام های تلفنی اش را حتما برایش یادداشت کنید.
17)با او به خرید بروید.
18)خرید منزل را خودتان انجام دهید.
19)به او در باز کردن هدایایش کمک کنید.
20)برای والدینتان ,کارت تبریک تولد و...بخرید وبفرستید.
21)ازدواج بهترین و طولانی ترین شانس زندگی ماست.
22)درباره علائق روزمره اش از او بپرسید.
23)قبل از اینکه سوالی بپرسید ,به او پیشنهادی ندهید.
24)هرگاه درباره دوستانش سخن می گوید ,فقط گوش بسپارید.
25)به دیدار خانواده اش هم بروید.
26)دفترچه خاطراتش را با میل و رغبت,ورق بزنید.
27)حتی اگر دلتان نمی خواهد ,باز هم فیلمی که او انتخاب کرده را ببینید.
28)پس از ازدواج ,استقلال زن وشوهر کاملا مساوی است,وابستگی آنها کاملا برابر است,وظایفشان نیز دقیقا دو جانبه است .
29)نوازشش کنید تا خستگی اش از تن به در برود.
30)وقتی اشتباهی می کنید ,آنرا بپذیرید.
31)یکی از مطالبی که درباره ازدواج کاملا صحت دارد ,اینست که باعث خواب زود هنگام جوانان می شود...!
32)وقتی بیمار است ,برایش غذابپزید.
33)به جوکهایش بخندید.
34)همیشه راستگو باشید...,وقتی درباره مسائلی که احساساتش راخدشه دارمی کند,به او چیزی نگوئید.
35)آخرین بطری سودا را با هم استفاده کنید.
36)لباسهای کثیفتان را تعویض کنید.
37)صبح زود ازرختخواب بیرون بیائید و اجاق گازرا روشن کنید.
38)یک زن تنها چیزی است که از ان می ترسم ,اما می دانم که مار آزار می دهد.
39)پس از اتحمام, وان را بشوئید.
40)اگر در بازی برنده شدید, مغرور نشوید.
41)بهتر است آخرین روابط شما درهمان گذشته باقی بماند.
42)بگذارید جایی برای با هم بودنتان وجود داشته باشد.
43)دقت کنید! لباسهای سفید را با لباسهای رنگی ,با هم نشوئید.
44)در شبهای سرد زمستان ,آتش برپا کنید.
45) فقط قویترین مردان نجیب و آرام هستند.
46)عشق به خیره شدن به یکدیگر نیست,بلکه عشق,با هم نگریستن به یک سواست.
47)در نیمه شبهایتان ,بچه ها را راه ندهید.
48)وقتی بچه ها بیمار شده اند,آنها را با هم به مطب دکتر ببرید.
49)همسرتان را به اماکن مرتفع نبرید ,چون او از ارتفاع خوشش نمی آید.
50)اگر بیمار شدید به مطب دکتر رجوع کنید.
51)اگر گم شدید ,همانجا که هستید بایستیدو آدرس بپرسید!
52)من با یک تعریف و تمجید خوب ,دو ماه می توانم زندگی کنم.
53)رنگ مورد علاقه اش را فراموش نکنید.
54)به او بها دهید.
55)در کارهای خانه کمکش کنید.
56)با او به آرامی صحبت کنید.
57)مودب باشید.
58)دوستی های گذشته اش را به یادش نیاورید.
59)خشونت,پیروی دون پایه یک مرد از قدرت است.
60)در اواسط روز با او تماس بگیرید و فقط بگوئید:"سلام"
61)نگرانی های مالی تان را به او بگوئید.
62)به او در پوشیدن لباسهایش کمک کنید.بسیاری از مردان به همسرانشان در درآوردن لباسها كمك می کنند,اما فقط عده کمی قادرند در پوشیدن آنها را یاری برسانند.
63)به هنگام به دنیا آمدن کودکتان ,به همراه همسرتان به اتاق زایمان بروید.
64)روز مادر را برایش به روز بخصوصی تبدیل کنید.
65)در لحظه تحویل سال نوبا او تنها باشید.
66)صبر و شکیبایی تاثیرگذار,بیش از خرواری از عقل و شعور ارزشمند است.
67)روش درست بحث کردن را یاد بگیرید...و به هیچ وجهداز جملات مثل:"تو همیشه..." و" تو هرگز..."استفاده نکنید.
68)در صورتی که,وقتی او خارج از خانه است,احساس تنهایی می کنید,به او بگوئید.
69)به هنگام صرف غذا,سر وقت به خانه بیائید.
70)یک گاومیش از دو شاخ مشهورش ,لذت می برد.
71)بخاطر داشته باشیدکه او با شما ازدواج کرده است...پس هرگز به او نگوئید :"منطقی فکر کن..."!
72)کارهای روزانه تان را در یک کتابچه بنویسید تا یادتان نرود.
73)با فرزندانتان بحث کنید ,ولی قبل از جواب دادن به آنها ,با همسرتان گفتگو کنید.
74)بخاطر داشته باشید که بحث کردن سه جنبه دارد:"شما ,او,حقیقت"
75)تاکنون هیچ کس در جنگ برده نشده است.
76)گرهی را که می توانید باز کنید,پاره نکنید.
77)شما می خواهید خوشحال باشید یا سالم؟
78)درباره چاق شدنش چیزی نگوئید,تا او نیز در مورد کچلی شما چیزی نگوید.
79)اگر می خواهید بدانید زنان در تفکر ورفتارشان تا چه حد با هم متفاوتند,دقت کنید که به هنگام نزاع چگونه بر خورد می کنند.
80)اگر همسرتان را سرزنش کنید ,هیچ گونه ارتباطی نخواهد داشت.
81)ازدواج سبب می شود شما تعاریف بی شماری از عشق بسازید.
82)پس از مدرسه ,بچه ها را به خانه برسانید.
83)پس از اینکه از سر کار به خانه بازگشت,پشتش را حسابی ماساژ بدهید.
84)اگر نمی تواند از یک ماشین چمن زنی استفاده کند,شما از ماشین چمن زنی ایراد بگیرید.
85)ظرف یخ ساز یخچال را,پرازآب کنید.
86)هزاران انسان برای خودشان وقت صرف می کنند,اما نه خیلی زیاد!
87)سکوت یک شوهر بیشتر از آنچه که فکر می کنیم معنا دارد.بهتر است خودمان توضیح بدهیم.
88)در را برایش باز کنید.
89)پس از ماهیگیری, ماهی را خودتان پاک کنید.
90)همیشه از همسرتان بخواهید با شما باشد.
91)برایش احترام قائل باشید.
92)هر مردی که از همسرش جدا شده ,باید اشتباهاتش را فراموش کند,چون اصلا نیازی نیست که دو نفر با هم یک موضوع را به یاد بیاورند.
93)اسرارش را حفظ کنید.
94)با هم به نمایشگاه اتومبیل بروید.
95)با هم دست به دعا بردارید.
96)وفادار باشید و به خاطر بسپارید که اصلا مهم نیست کجا غذا می خورید ,بلکه تا زمانی که در خانه هستید,باید ازغذای خانه تعریف کنید.
97)اگر قادر به انجام کای نیستید ,علتش را بگوئید.
98)در یک بعد ازظهر آفتابی ,با هم کیک شکلاتی بپزید.
99)تنهایی بدترین فقر است.
100)در کنار هم و درسکوت,غروب آفتاب را تماشا کنید.
101)او را به پارک ببرید وبرای شنا کردن تشویقش کنید.
102)صبر پیشه بودن را کاملا اساسی تمرین کنید.
103)او شریک زندگی شماست, پس جلوی پایش بایستید.
104)خانواده اش را سرزنش نکنید.
105)کفشش را تمیز کنید.
106)طرز طبخ سه شام مجزا و متفاوت را بیاموزید.
107)ازدواج صدویک
درس امروز درباره اولویت هاست:
شوهر,بچه ها,کار
شوهر,بچه ها,کار
شوهر,بچه ها,کار
سوالی نیست؟
108)همیشه آقایان درباره سه موضوع عجیب و مهم صحبت می کنند.

قوانين نانوشته


قانون صف:
اگر شما از یک صف به صف دیگری رفتید، سرعت صف قبلی بیشتر از صف فعلی خواهد شد.
قانون تلفن:
اگر شما شمارهای را اشتباه گرفتید، آن شماره هیچگاه اشغال نخواهد بود.
قانون تعمیر:
بعد از این که دستتان حسابی گریسی شد، بینی شما شروع به خارش خواهد کرد.
قانون کارگاه:
اگر چیزی از دستتان افتاد، قطعن به پرتترین گوشه ممکن خواهد خزید.
قانون معذوریت:
اگر بهانهتان پیش رئیس برای دیر آمدن پنچر شدن ماشینتان باشد، روز بعد واقعن به خاطر پنچر شدن ماشینتان، دیرتان خواهد شد.
قانون حمام:
وقتی که خوب زیر دوش خیس خوردید تلفن شما زنگ خواهد زد.
قانون روبرو شدن:
احتمال روبرو شدن با یک آشنا وقتی که با کسی هستید که مایل نیستید با او دیده شوید افزایش مییابد.
قانون نتیجه:
وقتی میخواهید به کسی ثابت کنید که یک ماشین کار نمیکند، کار خواهد کرد.
قانون بیومکانیک:
نسبت خارش هر نقطه از بدن با میزان دسترسی آن نقطه نسبت عکس دارد.
قانون تئاتر:
کسانی که صندلی آنها از راهروها دورتر است دیرتر میآیند.
قانون قهوه:
قبل از اولین جرعه از قهوه داغتان، رئیستان از شما کاری خواهد خواست که تا سرد شدن قهوه طول خواهد کشید.

نكاتي در مورد DVD


از سال ۱۹۹۶ که دیسکهای ذخیره اطلاعات با فرمتی به نام DVD وارد بازار شدند ، تاکنون پسوند های متعددی بر این فرمت اضافه شده که از جمله آنها می توان به پسوندهای -R,+R,-RW,+RW,+R DL اشاره کرد.
در واقع افزوده شدن این پسوند ها از زمانی آغاز شد که دیسکهای دی وی دی با قابلیت رایت کردن وارد بازار شدند.
متاسفانه بر خلاف سی دی ها ، استانداردهای متفاوتی برای ساخت یک دیسک دی وی دی وجود دارد و گوناگونی این استانداردها تا حدودی باعث سر درگمی مشتریان برای خرید دستگاهی مناسب می شود. در این مقاله می خواهیم این پسوند های متفاوت را برای شما رمز گشایی کنیم.
برای این منظور بد نیست ابتدا به معرفی دو اتحادیه عظیم که در زمینه دستیابی به استاندارد های پیشرفته تر با یکدیگر رقابت دارند ، بپردازیم. DVD FORUM نام اتحادیه ای شامل بیش از ۲۰۰ کمپانی بزرگ است که در زمینه پیشرفت تکنولوژی دیسکهای دی وی دی همکاری دارند.
از جمله این کمپانی ها می توان به هیتاچی ،میتسوبیشی ، سونی و پایونیر اشاره کرد. این اتحادیه وظیفه ثبت استاندارد های جدیدی که از طرف شرکت های عضو ارائه می شودرا بر عهده دارد.استانداردهایی که این اتحادیه ارائه می کند همگی دارای یک علامت منفی در کنار پسوند دی وی دی هستند.از طرف دیگر DVD+RW Alliance نام اتحادیه دیگری است که در رقابت شدید با DVD FORUM است.
اعضای این اتحادیه نیز بالغ بر ۲۰۰کمپانی بزرگ هستند که از جمله آنها می توان به یاماها، سونی ، DELL و hp اشاره کرد. در این میان نکته جالب حضور کمپانی سونی در هر دو اتحادیه است.
استانداردهای ارائه شده این اتحادیه همانطور که از نام آن مشخص می شود با یک علامت مثبت همراه است. در واقع می توان وجود این استانداردهای متفاوت را نتیجه رقابت این دو اتحادیه دانست که سعی دارند با وضع این استانداردها فروش محصولات جانبی مربوط را نیزانحصاری نمایند.
دستگاههایی که از استاندارد DVD+R یا DVD-R پشتیبانی میکردند تنها قادر به پخش همین نوع دیسک ها بودند که البته در حال حاضر تمام دستگاههای موجود در بازار از هر دو نوع استاندارد DVD-R و DVD+R پشتیبانی میکنند
در واقع تا فوریه سال ۲۰۰۴ اختلاف فیزیکی بین یک دیسک DVD-R با DVD+R وجود نداشت. اما یک سری اختلافات تکنیکی بین این دو فرمت ضبط بروز کرد. فرمت DVD+R برای مردمی که تمایل به ضبط فیلمها و صداهای خود داشتند، امکانات ظریفی را تنظیم کرد.
تفاوت DVD-R و DVD+R در علت ۱- تفاوت در نوع بوک مار دو نوع دیسک و ۲- تفاوت در نوع چرخش دیسک هنگام کار بر میگردد .
دیسک های نوع DVD+R دارای تکنولوژی سرعت گردش زاویه‌ای هستند . بدین معنا که هنگام استفاده در کامپیوتر و یا دستگاههای پخش دی دی وی خانگی ، این نوع دیسک‌ها از ابتدای اجرا یا نمایش اطلاعات تا انتها با تنظیم نگه داشتن سرعت تبادل اطلاعات باعث می شوند تا موتور DVD ROM یا همون دستگاه سخت افزاری پخش DVD سرعتش رو به صورت آهسته کاهش می دهد .
اما در دیسک‌های DVD-R سرعت موتور ثابت و سرعت خواندن اطلاعات به صورت خطی زیاد می شود . به طور مثال در دیسک‌های DVD-R اگر قصد داشته باشید تا هنگام مشاهده یک فیلم به صورت مکرر ، فیلم را به جلو یا عقب ببرید موتور DVD Rom مدام نیاز به تغییر سرعت داره که این امر سبب پایین آمدن عمر مفید موتور دستگاه خواهد شد .
تفاوت جالب دیگر در دیسکهای DVD+R نسبت به DVD-R در امکان خروج سریع دیسک‌های DVD-R است .
اگر هنگام رایت DVD دقت کرده باشید پس از رایت اطلاعات به میزان ۱۰۰٪ بلافاصله دیسک خارج نمی شود و دیسک عملی را با نام Finalize انجام می دهد که همین عمل گاه یکی دو دقیقه طول می کشد . دیسک های DVD+R دارای امکان خروج سریع دیسک هستند و می توان بدون اجرای این مرحله دیسک را خارج کرد و چون احتیاجی به عمل لیداوت ندارند عمل رایت بسیار سریعتر پایان می پذیرد .
مزیت دیگری که دیسکهای DVD+R دارند امکان ضبط اطلاعات همزمان ر حالت فرمت دیسک است (که البته مربوط به دیسکهایی میشوند که قابلیت پاک شدن و ضبط مجدد اطلاعات را دارند که با نام DVD RW شناخته می شوند )
در مورد نوع بوکمارک شدن دیسکها هم برای شناسایی DVD-R ها روش دیتا بیسی که خیلی قدیمیه استفاده میشه و سرعت مطمئنه رو نمیشه براحتی حدس زد ولی در نوع DVD+R خیلی راحت این عمل انجام می پذیرد .
علاوه بر آنکه دیسک های DVD+R با تمامی دستگا‌ه‌های پخش سازگاری کامل دارند . پس اگر دنبال یک دیسک دی وی دی میگردید که بدون مشکل در تمامی دستگا‌ه‌های پخش قابل اجرا باشد نوع DVD+R را انتخاب کنید .
به طور خلاصه مزیت های دیسک های DVD+R نسبت به نوع DVD-R به شرح زیر است :
۱) مدیریت داخلی در ضبط کننده دی وی دی
۲) روشی که رکوردها در دی وی دی فرمت و بازنویسی میشوند.
۳) قابلیت های ضبط پیشرفته
مطابق اعلام DVD Alliance، استفاده از ضبط DVD+R/+RW به شما امکانات زیر را میدهد:
۱) خروج بلافاصله دی وی دی، بدون آنکه انتظار پایان فرمت را داشته باشید.
۲) توان ضبط جزئی روی دیسک دی وی دی در کامپیوتر یا تلویزیون
۳) فرمت بندی زمینه – وقتی دیسک در حال فرمت شدن است میتوانید همزمان در بخشی از دیسک که فرمت شده است اقدام به ذخیره اطلاعات کنید.
۴) توانایی پیشرفته ویرایش نام فایلها، سرتیتر فیلم و موسیقی و لیست پخش.
۵) صد در صد سازگار با تمام پخش کننده های دی وی دی
به طور کلی دیسکهای DVD+R دارای تکنولوژی ساخت بالاتری هستند. البته تقریبا ۹۰٪ دیسکهای دی وی دی موجود در بازار ایران از نوع DVD-R میباشند اما اگر گذرتان به DVD+R هم خورد بدانید که تفاوت قیمتی با نوع دیگر ندارند و اگه شما در شرایطی یکسانی بودید که دسترسی به هر دو نوع دیسک داشتید بهتر است DVD+R را خریداری کنید .

چهارشنبه، شهریور ۱۱، ۱۳۸۸

درباره معجزه عسل و دارچين چه مي دانيد؟

مخلوط عسل و دارچین درمان کننده بسیاری از بیماری ها در زمان قدیم و حال می باشد.
مجله معروفی در کانادا به نام Weekly World تعداد 95 نوع بیماری که توسط عسل و دارچین درمان شده اند را نام برده است.
در این مقاله با عسل و دارچین، درمان کننده بسیاری از بیماری ها آشنا می شویم.
ورم مفاصل
- یک قسمت عسل را در 2 قسمت آب گرم حل کرده و به آن 1 قاشق چای خوری پودر دارچین بیافزایید. خمیر حاصله را روی محل درد به آرامی بمالید. درد بعد از 15 دقیقه از بین خواهد رفت.
- همچنین بیماران دچار ورم مفاصل می توانند، 1 فنجان آب داغ را با 2 قاشق عسل و 1 قاشق چای خوری پودر دارچین مخلوط کرده و بنوشند. این عمل را هر روز باید انجام دهند تا بیماری شان معالجه شود.
- مطالعات انجام شده روی این بیماران نشان داده است که، اگر این بیماران قبل از صبحانه مخلوط 1 قاشق غذاخوری عسل با 4/1 قاشق چای خوری پودر دارچین را میل کنند، درد آنها بعد از 1 ماه از بین خواهد رفت. بیماران مورد مطالعه نمی توانستد راه بروند اما بعد از استفاده از این روش، توانستند به راحتی شروع به راه رفتن بدون درد کنند.
جلوگیری از ریزش مو
- قبل از حمام کردن، 1 قاشق غذاخوری عسل به همراه با 1 قاشق چای خوری پودر دارچین مخلوط کرده و روی سر خود بمالید و 5-15 دقیقه صبر کنید و سپس موهای خود را بشوئید.
عفونت مثانه
- 2 قاشق غذاخوری عسل به همراه با 1 قاشق چای خوری پودر دارچین را در 1 لیوان آب گرم حل کرده و آن را بنوشید. این روش باعث می شود که میکروب های مثانه را از بین برود.
درد دندان
- 5 قاشق چایخوری عسل به همراه با 1 قاشق چای خوری پودر دارچین مخلوط کرده و خمیر حاصله را روی دندان خراب بمالید. این عمل را 3 بار در روز انجام دهید تا دندان خراب و دردناک درمان شود.
کلسترول
- 2 قاشق غذاخوری عسل به همراه با 3 قاشق چای خوری پودر دارچین را در مقداری برابر 2 لیوان چای حل کرده و آن را بنوشید. بدین وسیله بعد از 2 ساعت کلسترول خون به اندازه 10درصد پایین می آید.
- تحقیقات اخیر نشان داده است که مصرف عسل خالص در درمان بیماران مبتلا به کلسترول بسیار مفید است.
سرماخوردگی
- به مدت 3 روز از مخلوط 1 قاشق غذاخوری عسل گرم با 4/1 قاشق چایخوری پودر دارچین استفاده کنید. این روش برای درمان سرفه مزمن، سرماخوردگی و سینوزیت به کار می رود.
ناباروری
- مردان 2 قاشق غذاخوری عسل را قبل از خواب میل کنند تا این مشکل برطرف شود.
- زنان می توانند از پودر دارچین برای باردار شدن استفاده کنند.
- زنان نابارور مقداری پودر دارچین را با 2/1قاشق چای خوری عسل مخلوط کرده و آن را به طور مرتب در روز روی لثه یا دهان خود قرار دهند. این کار باعث می شود که مخلوط حاصل از طریق بزاق وارد بدن شود.
- در مریلند (شهری در آمریکا) برای مدت 14 سال هیچ نوزادی متولد نمی شد. تا اینکه زنان و مردان شروع به خوردن عسل و دارچین کردند و بعد از مدت کوتاهی زنان باردار شدند.
معده درد
- مخلوط عسل و پودر دارچین ، درمان کننده درد معده، زخم معده و نفخ می باشد.
بیماری قلبی
- خمیر عسل و پودر دارچین را تهیه کنید و آن را بر روی نان به جای مربا قرار دهید. این روش را به طور مرتب به عنوان صبحانه میل کنید.
- این روش باعث پایین آوردن کلسترول، کاهش ضربان قلب، به راحتی نفس کشیدن، بهتر شدن جریان خون و جلوگیری از بیماری قلبی می شود.
بهبود سیستم ایمنی
- استفاده روزانه از عسل و دارچین باعث حفاظت بدن از باکتری و ویروس می شود.
- عسل، محتوی مقدار زیادی ویتامین و آهن می باشد و بدن را مقاوم می کند.
- استفاده روزانه از عسل، باعث عملکرد بهتر گلبول های سفید خون می شود و درنتیجه بهتر با ویروس ها و باکتری های وارد شده به بدن می جنگد.
سوء هاضمه
- قبل از هر وعده غذا، پودر دارچین را روی 2 قاشق غذاخوری عسل بریزید. این کار باعث می شود که اسید معده ترشح شود و غذای وارده به معده را هضم کند و از سوء هاضمه جلوگیری کند.
آنفلوآنزا
- عسل محتوی مواد مفید طبیعی است و به این ترتیب از آنفلوآنزا و سرماخوردگی جلوگیری می کند.
افزایش طول عمر
- نوشیدن چای با عسل و پودر دارچین از بین برنده پیری زودرس می شود.
- 4 قاشق غذاخوری عسل و 1 قاشق پودر دارچین را در 3 فنجان آب حل کرده و بجوشانید و مانند چای میل کنید. 4-3 بار در روز به مقدار 4/1 فنجان بنوشید تا پوستی لطیف و نرم داشته باشید.
تاول
- 3 قاشق غذاخوری عسل با 1 قاشق غذاخوری پودر دارچین مخلوط کرده و قبل از خواب، روی تاول بگذارید و صبح مخلوط مالیده شده بر روی تاول را با آب گرم بشویید. اگر این کار را به مدت 2 هفته هر روز انجام دهید، تاول را از ریشه از بین خواهید برد.
عفونت پوستی
- تمام عفونت های پوستی و اگزما با استفاده از عسل و پودر دارچین درمان می شوند.
کاهش وزن
- 1 فنجان آب،عسل و پودر دارچین را هر روز و قبل از صبحانه با معده خالی بنوشید.
- اگر مخلوط گفته شده را هر روز بنوشید، از تجمع چربی در بدن جلوگیری کرده و باعث کاهش وزن می گردد.
سرطان
- عسل و دارچین، درمان کننده سرطان های معده و استخوان شناخته شده است.
- برای 1 ماه و 3 بار در روز، 1 قاشق غذاخوری عسل با 1 قاشق چای خوری پودر دارچین را برای جلوگیری از سرطان مصرف کنید.
گرسنگی
- مطالعات اخیر نشان دهنده این است که شکر عسل نه تنها مضر نیست، بلکه بسیار مفید می باشد.
- مقدار مساوی از عسل و دارچین جلوی گرسنگی را می گیرد.
- 2/1 قاشق غذاخوری عسل در 1 لیوان آب و مقدار کمی پودر دارچین، باعث می شود که سرزنده تر و دارای انرژی بیشتر باشید.
تنفس بد
- صبح ها 1 قاشق چای خوری عسل و دارچین را با آب گرم مخلوط کرده و بنوشید. این روش باعث راحت نفس کشیدن می شود.
کم شنوایی
- مصرف مقدار مساوی، عسل و دارچین باعث بهبود شنوایی می شود.

سه‌شنبه، شهریور ۱۰، ۱۳۸۸

ضرب المثل هاي بروز شده

بیفستراگانوفه خالته، بخوری پاته نخوری پاته!
موش تو سوراخ نمی رفت ساید بای ساید به دمبش می بست!
آب در "آب سرد کن" و ما تشنه لبان می گردیم!
آب که سر بالا میره، قورباغه "هوی متال" میخونه!!!
پرادو سواری دولا دولا نمیشه!
نابرده رنج گنج میسر نمی شود --- مزد آن گرفت جان برادر که کلاه برداری کرد
"کافی میت" نخورده و دهن سوخته!
اسکانیا(scania) بیار باقالی بار کن!
گر صبر کنی ز قوره، لوپ لوپ سازی!
پاتو از پارکتت درازتر نکن!
هری پاتر آخرش خوشه!
قربون بند کیفتم، تا کارت سوخت داری رفیقتم!
گیرم پاپی تو بود فاضل --- از فضل پاپی تو را چه حاصل
ندیدیم اورانیم ولی دیدیم دست مردم!
ادکلن آن است که خود ببوید --- نه آنکه فروشنده بگوید
ماکرو ویو به ماکرو ویو می گه روت سیاه!
بزک نمیر بهار میاد آناناس با خیار درختی میاد!
یا منچستریه منچستری یا رُمیه رُمی(AS Rom)
سرش بوی پیتزای سبزیجات میده!!!