پنجشنبه، اردیبهشت ۰۲، ۱۳۸۹

شما هم مي توانيد شكمي صاف داشته باشيد

مـي تـوانيد شکم خود را به راحتـي آب کنيد: راهـنـمـاي 4 قسمتي ما براي خوردن، آشاميدن، و ورزش کردن شما را در هر زمان آماده پوشيدن لباس دلخواهتان مي کند. غذاهايي که شکم شما را آب مي کنند با انجام اين 4 حرکت شکم صاف و جذابي که آرزويش را داشتيد پيدا مي کنيد.
مـي تـوانيد شکم خود را به راحتـي آب کنيد: راهـنـمـاي 4 قسمتي ما براي خوردن، آشاميدن، و ورزش کردن شما را در هر زمان آماده پوشيدن لباس دلخواهتان مي کند. غذاهايي که شکم شما را آب مي کنند
قطع مصرف هله هوله
دکـتر "لزلي بونسي" از دانشگاه پترزبورگ، بخش پزشکي اظــهار مي دارد: "بسياري از آبنبات ها و اسنک ها شامل گـليسـيرين و شــکر بالايي هسـتند. در معده به طور کامل هضم نمي شوند و اين امر سبب مي شود که شکم شما نفخ کند."
بدويد (در حدود 2 کيلومتر)
دکتر "ديانا تيلور" از دانشگاه کاليفرنيا، ايالت سنفرانسيسکو، بخش حفظ سلامتي معتقد است که: "ورزش هاي سنگين، فشار و تنش فراواني را بر روي بدن شما وارد مي آورند و همين امر موجب مي شود که عضلات براي مدت زمان طولاني نرم و سست باقي بمانند. اما نرمش ملايم و متعادل (مثل يوگا و پياده روي) به آب شدن چربي ها سرعت مي دهد و مشکل شما را در مدت زمان کمتري حل مي کند."
در مصرف نمک و ادويه زياده روي نکنيد
مصرف بيش از حد ادويه جات و نمک ها باعث مي شود که شکم شما نفخ کند. يک چهارم فنجان سس کچاپ سه برابر مقدار سديمي که بدن شما در طول روز نياز دارد، را فراهم مي سازد. يک قاشق سوپخوري سس سويا جايگزين مناسبي براي آن خواهد بود.
پتاسيم مصرف کنيد
اين ماده طبيعي ادرار آور بوده و اثر نفخ آور نمک را از بين مي برد. مي توانيد آنرا در گوجه فرنگي، موز، ماهي قزل آلا، بادام و گيلاس پيدا کنيد.
H2O بيشتري مصرف کنيد
نوشيدن آب به ميزان لازم، باعث مي شود تا آبي که در بدن شما به دليل وجود نمک جمع شده به آساني خارج شود و نفخ شکمتان از بين برود.

4 حرکت شکم که معجزه مي کند!
با انجام اين 4 حرکت شکم صاف و جذابي که آرزويش را داشتيد پيدا مي کنيد. 3 تمرين اول تمام عضلات شکم را به حرکت وا مي دارند؛ اثر چهارمي بر روي پهلو ها مي باشد. هر کدام از اين حرکات را به ورزش هاي روزانه خود اضافه کنيد آنگاه متوجه خواهيد شد که پس از چندي بايد براي خود لباسي اندازه تر جديدي خريداري کنيد.
دراز نشست استاندارد
در حـالي کـه زانــو هايتان خم شده بر روي زمين دراز بکشيد. کـف پاهـا صـاف اسـت و بــر روي زمين قرار مي گيرد. انگشتان دست را پشت سر بگذاريد. آرنج ها بـســمت طرفين باشد. در هـمان حال آرنج ها را به زانو بزنيد و سپس بالاي کمر، و شانه هـا را به عقب بياوريد تا به زمين بخورند. در حين انجام حرکـت
سـر صـاف اســت و فـاصله چانه از سينه حذف مي شود. براي چـند ثانيه در آن حال باقي مي مانيد و سپس به وضعيت اوليه باز مي گرديد.
توجه: سر خود را با دستانتان نکشيد! تصور کنيد طنابي به دور کمر شما بسته شده و حرکت را با فشاري که به عضلات شکم و کمر مي آوريد انجام دهيد.

دوچرخه
روي زميـن دراز بـکشـيـد و دسـت هـا را پشـت سـر بـگـذاريــد. زانوهايتان را خم کنيد و پاها را از زمين بلند کنيد به طوري کـه ماهيچه ساق پا به موازات زمين قرار بگيرد. آرنج يکي از دست هـا را به سمت زانوي مخالف بياوريد. در اين حالت پاها بايد با هـم زاويـه 45 درجـه بسـازنـد. ايـن حـرکـت را بـراي هر دو طرف
انجام دهيد.
نکته اي براي تازه کارها: براي شروع مي توانيد پاهاي خود را بر روي زمين نگاه داريد. زماني که آرنج خود را به سمت پا مي آوريد زانويتان را بلند کنيد تا به هم برسند. سپس دوباره آنرا روي زمين قرار دهيد و حرکت را يکمرتبه ديگر تکرار کنيد.

دراز نشست عمودي
روي زمـيــن دراز بکشيد، پاهايتان را به صورت مستقيم به بالا ببـريـد، دسـت هــاي خود را نيز به طور عمودي در دو طرف بدن نگه داريد. سعي کنيد نوک انگشتان دست را به نوک انگشتان پــا بـرسـانيد. در اين حرکت بايد پاها را تا آنجا که مي توانيد به بالا بياوريد تا استخوان باسن از روي زمين بلند شود.
نکته اي براي تازه کارها: بجاي اينکه بطور همزمان دستـهـا و پـاهـاي خـود را بـلـنـد کنيد، مي توانيد ابتدا نيم تنه بالايي و سپس قسمت پايين بدن را بلند کنيد.

پهلو ها
بـه سمت يکي از پهلوها دراز بکشيد، زانوهاي خو را خم کنيد و بـازويتـان را بـه طور کامل بر روي زمين قرار دهيد در حالي که آرنـج با شـانه در يک راستا باشد. تمام وزن خود را بر روي بازو وارد آوريد و نيم تنه بالاي بدن و باسن را به آرامي از روي زمين بلند کنيد،بطوريکه يک خط مستقيم از زانو تا سر حاصل شود. هـر چقدر مي توانيد در اين حالت بمانيد. براي شروع 10 تا 20 ثـانـيـه کـافي اســت. مدت زمان اين حرکت را بايد تا يک دقيقه افـزايــش دهيـد. حرکت را براي طرف مقابل نيز انجام دهيد. هر چه قوي تر مي شويد، سعي کنيد به بازوها و سپس پاها نيز کشش بدهيد و بعد هر دو را با هم بکشيد.

6 تصور غلط که باعث افتادگي شکم مي شود
1- براي سفت شدن شکم يايد حرکات مربوط به آن را هر روز انجام دهيد
دليل: عضلات شکم نياز به استراحت و بهبودي دارند. در طول زمان استراحت است که ماهيچه ساخته مي شود. "کتي کيلر" مربي و نويسنده کتاب " تمرين هاي کتي براي هنر پيشگان" اظهار مي دارد که: "انجام تمرين هاي شکمي براي 3 تا 5 روز در هفته موجب مي شود شما عضلات سفت، و شکم صافي پيدا کنيد."

2- تمرين کامل شکم نيم ساعت طول مي کشد
دليل: کيلر معتقد است. "اگر نيم ساعت طول بکشد تا شما احساس کنيد عضلات شکمتان در تحرک هستند، پس احتمالا حرکات را اشتباه انجام مي دهيد. من مربي "جنيفر آنيستون" بودم و ما هر هفته 3 روز بيش از 5 دقيقه بر روي شکم کار نميکرديم." نحوه انجام دادن حرکات را مجددا بازبيني نماييد و بر روي مدت زمان تمرکز نکنيد. هميشه کيفيت مهم تر از کميت است.

3- دراز نشست خيلي آرام، عضلات را محکم تر مي کند
دليل: آنقدر که روند معمولي دراز نشست شما را لاغز مي کند، آرام انجام دادن آن به آب شدن چربي ها کمک نمي کند. در حقيقت کندي در انجام حرکات اصلا سودمند نيست. تمرينات بايد به شما در هر حالتي کمک کنند: چه بخواهيد وارد ورزش کيک بوکس شويد چه بخواهيد يک چمدان را از روي زمين بلند کنيد. در هر دو حالت ذکر شده شما کارهاي خود را که در حالت اسلو موشن(slow motion) که انجام نميدهيد.
4- بهترين زمان براي انجام حرکات شکمي، آخر تمرين ها مي باشد
دليل: "گيلبرت ويلت" محقق، فيزيوتراپيست و استاد دانشگاه نبراکسا، دانشکده علوم پزشکي مي گويد: "هيچ فرقي نمي کند شما چه زمان ورزش هاي شکمي را انجام دهيد، فقط درست انجام دادن و ثبات در تمرينات است که بايد مورد توجه قرار گيرد." بنابراين بهترين زمان وقتي است که احساس کنيد مي خواهيد تمرينات را انجام دهيد. اما اگر مي خواهيد در ابتداي تمرينات حرکات مربوط به شکم را انجام دهيد، اول بايد خودتان را حسابي گرم کنيد. هنگاميکه خون در گردش باشد، مي توان به آساني از بروز بسياري از آسيب ديدگي ها جلوگيري کرد.

5- با انجام حرکات پايليت (Pilates ) نمي توانيد شکم خود را 6 تكه کنيد
دليل: "کيمبرلي ليون" يک مربي خصوصي در لوس آنجلس معتقد است که: "اين حرکات بيشترين تاثير را بر روي شکم شما مي گذارند و اگر آنها را به همراه يک رژيم غذايي سالم انجام دهيد، به طور حتم مي توانيد لايه هاي مورد نظر خود را بر روي شکم به وجود آوريد. شکل شکم، قد و بلندي نيم تنه بالايي شما، جزء اموري هستند که به ژن هايتان ارتباط پيدا مي کند."

6- بدون وزنه و دستگاه نمي توانيد شکم خود را آب کنيد
دليل: شما به هيچ وجه به وزنه نيازي نداريد، البته بسياري از ورزشکاران براي اينکه توانايي و قدرت خود را افزايش دهند از وزنه استفاده مي کنند. ليون مي گويد: "بسياري از دستگاهها و وزنه ها براي استفاده خانم ها طراحي نشده اند، اگر شما به طور مناسب در دستگاه قرار نگيريد، ممکن است فشار به قسمت هاي که نبايد، وارد شود. او براي ما يک نصيحت ديگر هم دارد: به زمين بچسبيد که هم موثر است هم ارزان و آنرا در هر جايي به راحتي مي توانيد پيدا کنيد.
نتيجه بيشتر در زمان کمتر
"ليو جردن"، مربي تناسب اندام در مجموعه ورزشي اکينوکس در شهر نيويورک رازها را براي ما فاش مي کند:
* حرکات را کمي آرام تر انجام دهيد: با چهار شماره بالا بياييد و با 4 شماره به حالت اول باز گرديد.
* 5 تا 10 ثانيه در دشوارترين حالت دراز نشست باقي بمانيد.
* حرکات خود را کم کم انجام دهيد: اين کار باعث مي شود تا عضلات شکم از ساير ماهيچه ها جدا شده و تاثير تمرينات مستقيما بر روي شکم وارد شود.

شکم خود را صاف کنيد
انجام اين حرکت به شما کمک مي کند تا شکمتان را لاغر تر کنيد. در حالي که صورتتان در مقابل زمين قرار دارد، بر روي شکم دراز بکشيد. وزنتان را بر روي کمر و شکم بدهيد و سعي کنيد دست ها و پاها را از روي زمين بلند کنيد. براي چند ثانيه در اين وضعيت باقي بمانيد. سپس به موقعيت اوليه باز گرديد و يک مرتبه ديگر اين حرکت را تکرار کنيد.


دوشنبه، فروردین ۳۰، ۱۳۸۹

خلاصه ۴۵ کتاب مدیریت در ۴۵ جمله

۱- اجرا بزرگ‌ترین مسالهء مطرح نشده در مدیریت امروز است و نبود آن بزرگ‌ترین مانع موفقیت و بیش‌تر ناکامی‌هایی است که به اشتباه به گردن علل دیگر گذاشته می‌شود.
۲- شرکت‌هایی که برای کارهای درست وقف شده‌اند و برای مسوولیت‌های اجتماعی خود تعهدنامه‌ای دارند که براساس آن کار کنند سودآورتر از آن‌ها‌یی هستند که این کارها را نمی‌کنند. …
۳-به جای پرداختن به برنامهء استراتژیک, به تفکر و ایده‌های استراتژیک روی آورید.
۴-در بازاریابی نوین (بازاردانی)به جای داشتن سبد محصولات باید به داشتن سبد مشتریان توجه داشت.
۵- رمز برد و پیروزی روشن است: بکوشیم تا در یک زمینه دوبار بازنده نشویم.
۶- انسان در بازی گاهی می‌برد و گاهی چیز یاد می‌گیرد.
۷- هنر بازاریابی امروز< ,فروش یخچال به اسکیمو نیست,> بلکه اسکیمو را به عنوان یک مشتری خشنود همواره در کنار داشتن است.
۸- مشتریان زبان گویایی دارند, اگر بی‌واسطه با آن‌ها در ارتباط بوده و گوشی شنوا داشته باشیم می‌توان از ایشان چیزهای زیادی یاد گرفت.
۹- مسیر ناهموار تحول باید به‌کوشش خود مدیر پیموده شود, زیرا تحول چیزی نیست که مدیر فرمان دهد و دیگران اجرا کنند.
۱۰- به جای شغل, در پی مشتری باشید, اگر انسان بتواند محصولی عرضه کند که خواهان داشته باشد, از بیکاری نجات‌یافته است.
۱۱- دنیا را دوگونه می‌توان تغییر داد: با قلم(کاربست اندیشه) و با شمشیر (کاربست زور)
۱۲- می‌توان مدیر مردم نبود ولی آنان را دوست داشت,‌اما بدون عشق به مردم نمی‌توان آن‌ها را مدیریت کرد.
۱۳- مدیریت یعنی هنر جلب پیروی داوطلبانهء دیگران.
۱۴- موفقیت اغلب باعث غرور شده و غرور باعث شکست می‌شود.
۱۵- برای پیروزی ابلیس, کافی است آدم‌های خوب دست روی دست بگذارند.
۱۶- هزینهء به دست آوردن یک مشتری تازه, حداقل پنج برابر هزینهء خشنود نگه‌داشتن مشتریان کنونی است.
۱۷- هر کس می‌تواند سررشتهء کار خویش را به دست گرفته و آن را به مسیر دلخواه ببرد.
۱۸- مدیریت هنر گوش دادن به دیگران است. چنانچه به سخنان کسی خوب گوش فراندهید, نمی‌توانید درون او را بشناسید.
۱۹- توان یادگیری و به کار بستن با شتاب آموخته‌ها, بزرگ‌ترین امتیاز رقابتی را در اختیار سازمان می‌گذارد.
۲۰- اولین روش برآورد هوش یک فرمانروا این است که به آن‌هایی که در اطرافش گرد آمده‌اند بنگریم.
۲۱- اگر بتوانید همهء کارکنان یک سازمان را به سوی یک هدف مشترک بسیج کنید, در هر رشته و در هر بازار و در برابر هر رقیبی, در هر زمانی موفق خواهید شد.
۲۲- بیش‌تر انسان‌ها ترجیح می‌دهند بمیرند اما فکر نکنند, خیلی‌ها هم فکر کردن را بر مرگ ترجیح می‌دهند.
۲۳- مدیر عامل آگاه کسی است که به جای رویین‌تن شدن, به همکاران خود اعتماد کند.
۲۴- تمایز یک محصول باید در راستای ذهنیت مصرف‌کننده صورت گیرد, نه مخالف آن.
۲۵- در طول تاریخ بیش‌تر کامیابی در دست‌یابی به منابع طبیعی مانند زمین, طلا و نفت بوده است, اما اکنون ناگهان ورق برگشته و دانش به جای آن نشسته است.
۲۶- در بیش‌تر موارد, کشورهای فقیر از نظر دارایی‌ها ، ثروتمند اما از نظر سرمایه فقیرند, دارایی را نمی‌توان تبدیل به سرمایه کرد مگر آن که قانون حاکم باشد.
۲۷- آن‌هایی که از جای خود می‌جنبند, گاهی می‌بازند و آن‌هایی که نمی‌جنبند, همیشه می‌بازند.
۲۸- اگر همه چیز مهم باشد, پس بدان که هیچ چیز مهم نیست.
۲۹- مدیران پیروزمند دنیای امروز, رمز پیروزی سازمان خود را بهره‌مندی از انسان‌ها فرهیخته می‌دانند.
۳۰- حداکثر شادی و خشنودی انسان‌ها زمانی به دست می‌آید که در شغل هم‌ راستا با شخصیت (هوشمندی)خود, به کار گمارده شوند.
۳۱- نقش مدیر این است که به درون فرد نفوذ کند و هوشمندی بی‌همتای او را کشف کند و به عملکرد تبدیل نماید.
۳۲- مدیران برجسته نه تنها تفاوت کارکنان را می‌پذیرند, بلکه بر این تفاوت‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند. شاگرد تنبل, احمق یا ضعیف وجود ندارد, تنها چیزی که وجود دارد معلم خوب یا ضعیف است.
۳۴- زندگی ارزشمندتر از آن است که تنها به امید فرارسیدن دوران بازنشستگی کار کنیم.
۳۵- نه پیروزی پایدار است و نه شکست مرگ‌آور.
۳۶- به کارکنانتان بگویید هیچ‌گاه اجازه ندهند قربانی واقع شوند; اما اگر چنین احساسی دارند بهتر است بروند جای دیگری کارکنند.
۳۷- صدای کردار, از صدای گفتار بلندتر است.
۳۸- هرگاه در بازی شطرنج در حال باختن هستم, به طور پیوسته از جای خود بلند شده و سعی می‌کنم صفحه را از پشت سر رقیبم نگاه کنم, آن گاه به حرکت‌های احمقانه‌ای که انجام داده‌ام پی می‌برم.
۳۹- دانستن کافی نیست, باید اقدام کرد. خواستن کافی نیست, باید کاری کرد.
۴۰- اگر می‌خواهید دلیل خوب کار نکردن کارکنانتان را بدانید, کنار آینه بروید و دزدانه بدان نگاه کنید.
۴۱- جلسه‌ای که خوب اداره نشود, حاصلی جز اتلاف زمان ندارد.
۴۲- بهترین راه پیش‌بینی آینده, ساختن آن است.
۴۳- یک مشتری خشنود, رضایتش را به سه نفر می‌گوید, اما یک مشتری ناخشنود ?? نفر را باخبر می‌کند.
۴۴- کسی را سرزنش نکنید, به جای بحث دربارهء این‌که چه کسی باعث وقفه در پیشرفت است, در مورد این‌که چه چیز مانع پیشرفت است بحث کنید.
۴۵- زمانی دست از کار بکشید که کار شما انجام شده باشد, نه آنگاه که خسته شده‌اید.

پنجشنبه، فروردین ۲۶، ۱۳۸۹

مراقب ديگران باشيد!

یک (روز) خانواده ی لاک پشتها تصمیم گرفتند که به پیکنیک بروند.
از آنجا که لاک پشت ها به صورت طبیعی در همه ی موارد یواش عمل می کنند، هفت سال طول کشید تا برای سفرشون آماده بشن!
در نهایت خانواده ی لاک پشت خانه را برای پیدا کردن یک جای مناسب ترک کردند.
در سال دوم سفرشان (بالاخره) پیداش کردند.
برای مدتی حدود شش ماه محوطه رو تمیز کردند، و سبد پیکنیک رو باز کردند، و مقدمات رو آماده کردند.
بعد فهمیدند که نمک نیاوردند!
پیکنیک بدون نمک یک فاجعه خواهد بود، و همه آنها با این مورد موافق بودند.
بعد از یک بحث طولانی، جوانترین لاک پشت برای آوردن نمک از خانه انتخاب شد.
لاک پشت کوچولو ناله کرد، جیغ کشید و توی لاکش کلی بالا و پایین پرید، گر چه او سریعترین لاک پشت بین لاک پشت های کند بود!
او قبول کرد که به یک شرط بره؛ اینکه هیچ کس تا وقتی اون برنگشته چیزی نخوره.
خانواده قبول کردن و لاک پشت کوچولو به راه افتاد.
سه سال گذشت ... و لاک پشت کوچولو برنگشت. پنج سال ... شش سال ... سپس در سال هفتم غیبت او، پیرترین لاک پشت دیگه نمی تونست به گرسنگی ادامه بده.
او اعلام کرد که قصد داره غذا بخوره و شروع به باز کردن یک ساندویچ کرد.
در این هنگام لاک پشت کوچولو ناگهان فریاد کنان از پشت یک درخت بیرون پرید،« دیدید می دونستم که منتظر نمی مونید. منم حالا نمی رم نمک بیارم»!!!!!!!!!!!!!!!!!

دوشنبه، فروردین ۲۳، ۱۳۸۹

يك جمله ....زماني براي تفكر

برای تازه شدن دیر نیست
در حضور واژه های بی نفس صدای تیک تیک ساعت را گوش کن شاید مرهم درد ثانیه ها را پیدا کنی.
ببین اندام تنهاییم را که در لحظه های خاکستری در انتظار طلوع خورشید است.
این شب ها چشم های من خسته است گاهی اشک ، گاهی انتظار این سهم چشم های من است.
مترسک ناز می کند کلاغ ها فریاد می زنند و من سکوت می کنم.... این مزرعه ی زندگی من است خشک و بی نشان.
نمی دانم چرا امشب واژه هایم خیس شده اند مثل آسمانی که امشب می بارد.... و اینک باران بر لبه ی پنجره ی احساسم می نشیند و چشمانم را نوازش می دهد تا شاید از لحظه های دلتنگی گذر کنم.
صدای جیر جیرک ها به گوش می رسد سکوت را نوازش می دهند و جای خالی آدم های شب نشین را با نگاهی معصومانه پر می کنند.
در امتداد نگاه تو لحظه های انتظار شکسته می شود و بغض تنهایی من مغلوب وجود تو می شود.
ای کاش می شد فهمید در دل آسمان چه می گذرد که امشب با ناله ای بغض آلود بر دیار این دل خسته اشک می ریزد.
برای شنا کردن به سمت مخالف رودخانه، قدرت و جرات لازم است. و گر نه هر ماهی مرده ای هم می تواند از طرف موافق جریان آب حرکت کند.
ميدوني دوست واقعي كيه؟ اوني كه اولين اشكت رو مي بينه،
دومين اشكت رو پاك ميكنه و با خندوندنت سومين اشكت رو از چشمات پاك ميكنه.
زندگي صحنه يكتاي هنرمندي ماست، هركسي نغمه خود خواند و از صحنه رود،
صحنه پيوسته به جاست، خرم آن نغمه كه مردم بسپارند به ياد.

سه‌شنبه، فروردین ۱۷، ۱۳۸۹

همین امشب از غصه ها می میرم

همین امشب از غصه ها می میرم
انتقام خودمو ، از دوتامون می گیرم
دیگه از دست توام کاری بر نمیاد ، باید آروم بگیرم

مثل نور یه شهاب کوچیک ، رد می شم از تو چشات
باز دوباره می افتم از چشات ، بی صدا می میرم

به خوابت نمیام ، کابوست نمی شم
تو شب های سیاه ، فانوست نمی شم

دیگه از دست توام کاری بر نمیاد ، باید آروم بگیرم

یکشنبه، فروردین ۱۵، ۱۳۸۹

دنیای این روزای من


دنیای این روزای من
هم قدِ تن پوشم شده
انقدر دورم از تو که...
دنیا، فراموشم شده


دنیای این روزای من...
درگیر تنهایی شده...
تنها مدارا میکنیم
دنیا، عجب جایی شده!


هرشب، تو رویایِ خودم
آغوشت رو، تن میکنم...
آینده ی این خونه رو ...
با شمع، روشن میکنم


در حسرتِ فردایِ تو
تقویمم رو پر میکنم...
هر روز این تنهایی رو ...
" فردا " تصور میکنم

هم سنگ این روزایِ من
حتی شبم تاریک نیست
اینجا بجز دوریِ تو...
چیزی به من، نزدیک نیست