دوشنبه، آذر ۳۰، ۱۳۸۸

فن آوری هایی که بزودی دلمان برایشان تنگ خواهد شد

پیشرفت روز افزون فن آوری های مختلف شاید در نگاه اول باعث ارتقا روش زندگی و هرچه ساده تر شدن استفاده از امکانات مختلف شود اما شاید تغییر و پیشرفت همیشه هم دلپذیر نباشد.در این مقاله به بررسی فن آوری هایی می پردازیم که به احتمال زیاد دوام چندانی در سال های آینده نخواهند داشت اما کمتر کسی پیدا می شود که دلش برای این گجت های دوست داشتنی تنگ نشود.

پخش کننده های mp3 :

مطمئناً در آینده نیز دستگاه های قابل حملی که فایل های mp3 را پخش کنند وجود خواهند داشت اما ظرف یکی دو سال همه آنها گوشی های موبایل خواهند بود . حتی فروش خیره کننده آی پاد اپل هم کم کم رو به سراشیبی قرار گرفته و با توجه به موفقیت های آیفون کنار گذاشتن ساخت آن توسط اپل چندان دور نخواهد بود.

اما فکر کنید گوش دادن به آهنگ ساسی مانکن در مترو یا هنگام دویدن در حالی که ترس زمین خوردن گوشی 700 هزار تومانی تان را دارید آنچنان جالب نیست نه ؟


درایو های نوری :

تصور کنید که قصد نصب یک برنامه خاص را روی چندین کامپیوتر دارید.مطمئناً اینکه این برنامه را روی یک فلش درایو داشته باشید و به ترتیب از روی آن برنامه را روی دستگاه ها نصب کنید سریع و بی دردسر خواهد بود .اما در همین حین کافی است یکی از ویروس های اتوران ( که انصافاً پدر آدم را در میآورد ) روی فلش درایو تان باشد تا خیلی شیک کل شبکه و شرکتان را به ویروس بدهید ! اینجاست که یاد زمانی می افتید که کل برنامه هایتان را روی یک dvd جمع کرده و همیشه با خیال راحت آرشیویتان را از روی آن نصب می کردید.

بدتر اینکه روزی که dvd فیلم پدرخوانده را برای مرور خاطرات قدیمی از آرشیوتان بیرون می کشید خبری از درایو dvd روی لپ تاپتان نیست !


موس ها :

امسال فکر جالبی به ذهن سازندگان کامپیوتر و همچنین مایکروسافتی ها ( با ویندوز 7 ) رسید.این دوستان نابغه ناگهان به این نتیجه رسیدند که ملت ترجیح می دهند برخلاف 25 سال اخیر به جای استفاده از موس یا تاچ پد لپ تاپیشان روی میز ، دستشان را چندین سانتیمتر بلند کنند و با انگشتانشان روی صفحه مانیتور دستور بدهند !

البته مقصر اصلی در این مورد بدون شک آیفون است که در 2 سال اخیر کلمه MultiTouch را دیوانه وار در برنامه همه شرکت ها گنجانده است بدون توجه به این نکته که بین موبایل کوچکی که در دست شماست با مانیتور 17 اینچی که روی میزتان است رابطه ای در حد گلابی با چاه نفت وجود دارد !

در این بین کاربر ها می مانند و دلتنگیشان برای موشواره ها !!!


موبایل های احمق ! :

موبایل شما یک دوربین است ،. یک گیرنده GPS است.قطب نماست، فرمانگیر صوتی دارد. پیش بینی کننده وضع هواست ، ماشین حساب است . پخش کننده موزیک دارد. دستگاه بازی قابل حمل است.مدیریت ایمیل دارد. مرورگر اینترنت و مسنجر است ، برنامه توییتر فیس بوک ، کتابخوان دارد و به زودی به یک آبمیوه گیر و چمن زن هم مجهز می شود.در واقع می توان گفت سخت ترین کار با این دستگاه ها برقراری تماس تلفنی است !


دوربین های دیجیتال :

درست مثل سرنوشت پخش کننده های MP3 ، به زودی دوربین های دیجیتال هم به وسیله گوشی های موبایل محو خواهند شد . این درست که روز به روز این دوربین ها پیشرفت می کنند و با امکانت بیشتر اندازه کوچکتری پیدا می کنند ، اما وقتی می توان همان کار را با موبایل دوربین دار انجام داد چه احتیاجی به حمل دو دستگاه است ؟

این وسط این موضوع که دوربین موبایل ها با همه پیشرفتشان هنوز هم با کمی تاریک شدن هوا به سمت باقالی ها عکس می گیرند و از شکار صحنه های سریع عاجزند هم اصلاً مهم نیست !


ویندوز :

غیر از هنگ کردن های پی در پی ، ارور های عجیب و غریب ، کند شدن تدریجی سیستم ، نیاز سخت افزاری بالا و قیمت های نجومی ، چرا نباید ویندوز را دوست داشت ؟

در ماه های اخیر که کم کم صدای سیستم عامل های آنلاین ، Cloud Computing و حتی شایعه حذف ویندوز از برنامه های مایکروسافت بگوش می رسد ، باید منصفانه به خدماتی که ویندوز در این 20 سال انجام داده است فکر کرد و بدور از تعصب و تن دادن به جو ضد مایکروسافتی به این سوال جواب داد که واقعاً چند نفر حاضرند لپ تاپی که رویش ویندوز نصب نیست بخرند ؟



باجه های تلفن :

تمام طرفداران فیلم های ترسناک موقعیت زیر را می شناسند :

در هیجان انگیز ترین صحنه فیلم ، ناگهان سیگنال موبایل ها قطع شده و خبری از آنتن نیست ، یا اگر هم باشد باطری گوشی تمام می شود !

در این مواقع آدم به این فکر می افتد که چقدر خوب بود دستگاهی اختراع می شد که با چیزی مثل پول خرد کار می کرد و با نصب آن در همه خیابان ها می شد تماس تلفنی برقرار کرد !

جدای از شوخی تلفن های عمومی این روز ها منتظر باز نشستگی همیشگی هستند و نکته جالب اینجاست که حداقل در آن ور آب جای خود را به پخش کننده های اینترنت بی سیم می دهند ، اما در ایران احتمالاً به مراکز فروش ذرت مکزیکی تبدیل می شوند !


پکیج های فیلم :

به عنوان یک علاقه مند سینما ، همیشه از دیدن dvd های اورجینال با آن جعبه های شیک و سی دی های اضافه با پشته صحنه و سایر مخلفات ، و جمع کردن این پکیج ها به عنوان کلکسیون لذت بردم.اما با وجود اینرنت پر سرعت ( به خصوص در ایران ! ) و امکان دانلود همه جور فیلم و سریال حتی در زمان پخش ، آینده روشنی در انتظار این پکیج ها نخواهد بود و از این به بعد آرشیو فیلم ها نه در این جعبه های شیک و در داخل هارد های اکسترنال جمع خواهند شد .


ادب ، صمیمیت و خصوصیات انسانی :

مشکل بزرگی در زندگیتان به وجود آمده است.احتیاج زیادی به درد دل و مشورت با یک دوست صمیمی دارید.در حالی که در یک کافی شاپ رومانتیک نشسته اید با تمام وجود مشغول تشریح احساس و مشکلات اخیرتان با کسی که فکر می کنید حامی شما در این مواقع است هستید .در همین حین گوشی موبایل دوستتان با صدای سگ ، گربه ، شغال خیس یا صدای کارخرابی بچه خبر از رسیدن پیغام جدید می دهد و دوستتان در حالی که مشغول تکان دادن سرش به معنی گوش دادن به شماست شروع به خواندن پیغام رسیده می کند در حالی که شما مطمئنید اگر در آن لحظه فحش ناموسی هم به او بدهید حرف شما را تایید می کند.

کم شدن فاصله ها با تکنولوژی های مخابراتی جدید هرچند باعث شده است که هیچ وقت از کسی بی خبر نباشید اما واقعاً بعضی مواقع لازم است که توجهتان به کسی که بطور واقعی و نه مجازی کنارتان است باشد .

اصطلاحات عکاسی در دوربین های فیلم برداری و دیجیتال

ساختار دوربين ها Camera System
مبدل اي.دي AD Convert


حس‌گر‌ها در واقع شامل دسته پیکسل‌‌ها و دیودهای نوری‌ هستند که انرژی فوتون‌های دریافتی را به بار الکتریکی تبدیل می‌کنند. سپس، این بارهای الکتریکی به ولتاژ تبدیل می‌شوند. ولتاژ حاصله نیز تا اندازه‌ای تقویت می‌شود که بتوان آن را با استفاده از مبدل آنالوگ به دیجیتال (ADC) پردازش کرد. مبدلADC ، ولتاژهای آنالوگ پیکسل‌ها را در سطوح پراکنده‌‌ی درخشانی طبقه‌بندی کرده، هر سطح را به صورت سیستم باینری صفر و یک نام‌گذاری می‌کند. ADC یک بیتی می‌تواند ارزش‌ پیکسل‌ها را به صورت سیاه (0) یا سفید (1) دسته بندی کند. مبدل ADC دو بیتی نیز می‌تواند این پیکسل‌ها را در چهار دسته (2^2) طبقه‌بندی نماید: سیاه (00)، سفید (11)، و دو سطح بین (01 و 10). تعداد زیادی از کاربران دوربین‌های دیجیتال با مبدل‌های 8 بیتی ADC کار می‌کنند.



مبدل 8 بیتی آنالوگ به دیجیتال (ADC) ولتاژهای آنالوگ را در 256 سطح پراکنده دسته‌بندی می‌کند که با سیستم باینری متشکل از صفرها و یک‌ها نام‌گذاری می‌شوند.



کوچک‌ترین بیت (رزولوشن) را محدوده دینامیکی (دقت) حس‌گر تعیین می‌کند. اگر محدوده دینامیکی حس‌گر مثلا 1000:1 باشد، مبدل ADC باید حداقل 10 بیت باشد تا به این ترتیب، اطلاعات حفظ شده، از بین نروند. به طور کلی یک مبدل 10 بیتی بسیار عالی است. مبدل‌های 12 یا 14 بیتی ADC نیز به غیر از نویز هیچ‌گونه اطلاعات و جزییات رنگی اضافی را ایجاد نمی‌کنند. هر چند در عمل ممکن است این طور به نظر برسد که 12 بیتی بودن می‌تواند در نهایت به خطای مبدل ADC بیانجامد. این احتمال نیز وجود دارد که بیت‌های بیش‌تر برای کم‌ کردن پدیده پوستریزاسیون یا دسته‌بندی موثر واقع شود.

دوربین‌های دیجیتال به حس‌گرهایی با محدوده دینامیکی بزرگ‌تر مجهز هستند و از مبدل‌های 10 یا 12 بیتی ADC بهره می‌برند. عموما این دوربین‌ها به شما امکان می‌دهند 10 یا 12 بیت اطلاعات را بر روی هر پیکسل و در فرمت RAW ذخیره کنید،‌ چرا که فرمت JPEG تنها می‌تواند 8 بیت اطلاعات را در هر کانال نگه‌ دارد.

لامپ کمکی فوکوس اتوماتیک AF Assist Lamp


بعضی از شرکت‌های سازنده، دوربین خود را به نوعی لامپ کمکی مجهز می‌کنند که هنگام عکاسی در نور کم، بر روی سوژه‌ی‌ فوکوس شده نور می‌تاباند. این لامپ به عمل‌کرد سیستم فوکوس دوربین کمک زیادی می‌کند. در دیگر دوربین‌ها، قابلیت فوکوس اتوماتیک تا اندازه‌ای ضعیف عمل می‌کند. معمولا این لامپ‌ها در محدوده نه چندان گسترده‌ای برابر با حداکثر 4 متر کار می‌کنند. نور این لامپ‌ها، نور مادون قرمز است که هنگام عکاسی بدون آمادگی قبلی، سوژه متعجب نمی‌شود. سیستم‌های پیش‌رفته فلاش به لامپ کمکی فوکوس با محدوده‌ی تابش وسیع‌تری مجهز هستند.


لامپ کمکی فوکوس اتوماتیک دوربین کانن پاورشات S50 در بالای لنز و کنار فلاش قرار گرفته است. این لامپ کارکردی دو منظوره دارد. به این شکل که در شرایط کم نور، نور سفید می‌تاباند که برای سیستم فوکوس اتوماتیک بسیار موثر است. دیگر آن‌که این لامپ هنگام فعال بودن فلاش و مشخصه‌ی ضد قرمزی چشم، تا زمانی که دکمه‌ی ‌آزاد سازی شاتر را تا نیمه فشار داده باشید روشن می‌ماند تا به این ترتیب، اندازه‌ی مردمک سوژه کاهش یافته، از احتمال ایجاد قرمزی چشم کم‌ شود.

سرووی فوکوس اتوماتیک AF Servo

سرووی فوکوس اتوماتیک (Autofocus Servo) به قابلیتی گفته می‌شود که به صورت پیاپی بر روی سوژه‌ی ‌متحرک فوکوس می‌کند. این مشخصه‌ تنها در دوربین‌های دیجیتال SLR در نظر گرفته شده است. به طور کلی، می‌توان گفت سرووی فوکوس اتوماتیک برای عکاسان ورزشی یا عکاسانی که از حیات وحش عکاسی می‌کنند بسیار کارآمد است.


برای فعال کردن این قابلیت فقط کافی است حالت فوکوس را به حالت "AI Servo" (در کانن) یا "Continuous" (در نیکون) تغییر دهید. برای این کار باید کلید آزادسازی شاتر را تا نیمه فشار دهید. به این ترتیب، دوربین مادامی که کلید آزادسازی شاتر تا نیمه فشار داده شده است با توجه به سیستم فوکوسی که دارد (یا تنظیمات تعیین شده‌ی کاربر) بر روی سوژه فوکوس می‌کند. شایان ذکر است سرووی فوکوس اتوماتیک (Autofocus Servo) باعث می‌شود دوربین در حالت «اولویت آزادسازی شاتر» کار کند. به این صورت که با فشار دادن کلید آزادسازی شاتر به طور کامل و صرف نظر از وضعیت فعلی AF، عکس مورد نظر گرفته می‌شود

فوکوس اتوماتیک Autofocus


تمام دوربین‌های دیجیتال به قابلیتی به نام فوکوس اتوماتیک یا (AF) مجهز هستند. حالت فوکوس اتوماتیک دوربین به طور اتوماتیک بر روی سوژه‌ای که در مرکز LCD / منظره یاب قرار دارد فوکوس می‌کند. در بسیاری از دوربین‌های دیجیتال این امکان به شما داده شده تا ناحیه فوکوس اتوماتیک را که بر روی LCD/ منظره یاب مشخص می‌شوند انتخاب کنید.



در حالت "single AF" نیز دوربین زمانی فوکوس می‌کند که دکمه‌ی آزادسازی شاتر را تا نیمه فشار دهید. بعضی از دوربین‌ها به حالت فوکوس اتوماتیک پیاپی ("Continuous AF") مجهز هستند که به دوربین امکان می‌دهد به صورت پیاپی و مادامی که دکمه‌ی آزادسازی شاتر تا نیمه فشار داده شده است فوکوس کند. این حالت میزان تاخیر فوکوس را کم می‌کند، اما در عین حال، باعث می‌شود باتری دوربین سریع‌تر خالی شود. سیستم فوکوس اتوماتیک بر اساس تشخیص میزان کنتراست کار می‌کند. به همین دلیل، در مورد سوژه‌های با کنتراست بالا عمل‌کرد به‌تری را نشان می‌دهد. در چنین شرایطی به کارگیری لامپ کمکی AF فوق‌العاده کاربردی است. بعضی از دوربین‌ها به مشخصه‌ی‌ فوکوس دستی نیز مجهز هستند



باتری‌ها Batteries


اغلب دوربین‌های دیجیتال با باتری‌های شارژی یون لیتیوم یا باتری‌های قلمی شارژی/ یک بار مصرف AA کار می‌کنند.



باتری‌های یک بار مصرف AA

به کارگیری این باتری‌ها هم از نظر اقتصادی، هم از نظر کاربردی چندان مناسب نیست. استفاده از این باتری‌ها تنها در مواقع خاص و ضروری توصیه می‌شود. باتری‌های لیتیوم یک بار مصرف AA نسبت به باتری‌های آلکالاین قیمت بیش‌تری دارند، اما میزان قوه آن‌ها سه برابر است و وزن‌شان نیز در حد نصف می‌باشد. از این رو به عنوان باتری‌های زاپاس مناسب هستند.



باتری‌‌های شارژی AA‌ (NiCd و NiMH)

باتری شارژی AA نوع NiMH (هیدرید نیکل) در مقایسه با باتری‌های قدیمی‌تر NiCd (نیکل کادمیوم) باتری‌های به‌تری هستند. این باتری‌ها تاثیر بدی روی حافظه دوربین نمی‌گذارند و قوه‌ی آن‌ها دو برابر است.


باتری‌های شارژی یون لیتیوم

باتری‌های شارژی یون لیتیوم سبک‌تر و جمع و جورتر هستند اما نسبت به باتری‌های NiMH قیمت بالاتری دارند. این باتری‌ها تاثیر بدی روی حافظه‌ی ‌دستگاه نمی‌گذارند و در فرمت‌های خاص ارائه شده‌اند (باتری‌ یون لیتیوم AA وجود ندارد). دوربین‌هایی هم هستند که با باتری‌های لیتیوم یک بار مصرف هم کار می‌کنند. از این میان می‌توان به2CR5s یا CR2s اشاره کرد که به عنوان باتری‌های زاپاس بسیار مناسب هستند.

باتری یون لیتیوم و آداپتور


شارژ باتری

باتری‌هایی که شارژ کامل دارند بعد از مدتی و به صورت تدریجی شارژ خود را از دست می‌دهند. این حالت حتی زمانی که دوربین برای مدتی مثلا چند هفته بی‌کار می‌ماند نیز دیده می‌شود. همیشه به این نکته توجه داشته باشید باتری‌ها به طور کامل شارژ باشند. شارژ کردن باتری‌های نیکل کادمیوم قبل از آن‌که کاملا خالی شوند از حداکثر ظرفیت شارژهای بعدی کم می‌کند. در صورت تکرار شارژ باتری‌های نیمه شارژ، اثر حافظه‌ای این کار بیش‌تر و بیش‌تر می‌شود. از این رو، پیشنهاد می‌شود باتری‌ها را تنها در صورتی که کاملا خالی شدند شارژ کنید. این حالت برای باتری‌های NiMH یا باتری‌های یون لیتیوم نیز صدق می‌کند، البته اثر حافظه‌ای در این باتری‌ها کم‌تر دیده شده است. این حالت عمر باتری را افزایش می‌دهد

شنبه، آذر ۲۸، ۱۳۸۸

خوشبحتي

همه ما خودمان را چنين متقاعد ميكنيم كه با ازدواج زندگي بهتري خواهيم داشت.
وقتي بچه دار شويم بهتر خواهد شد، و با به دنيا آمدن بچه‌هاي بعدي زندگي بهتر.
ولي وقتي مي‌بينيم كودكانمان به توجه مداوم نيازمندند، خسته ميشويم.
بهتر است صبر كنيم تا بزرگتر شوند.
فرزندان ما كه به سن نوجواني ميرسند، باز كلافه ميشويم، چون دايم بايد با آنها سروكله بزنيم.
مطمئناً وقتي بزرگتر شوند و به سنين بالاتر برسند، خوشبخت خواهيم شد.
با خود ميگوييم زندگي وقتي بهتر خواهد شد كه :
همسرمان رفتارش را عوض كند، يك ماشين شيكتر داشته باشيم، بچه هايمان ازدواج كنند،
به مرخصي برويم و در نهايت بازنشسته شويم.
حقيقت اين است كه براي خوشبختي، هيچ زماني بهتر از همين الآن وجود ندارد.
اگر الآن نه، پس كي؟ زندگي همواره پر از چالش است.
بهتر اين است كه اين واقعيت را بپذيريم و تصميم بگيريم كه با وجود همه اين مسائل، شاد و خوشبخت زندگي كنيم.
خيالمان ميرسد كه زندگي، همان زندگي دلخواه، موقعي شروع ميشود كه موانعي كه سر راهمان هستند ، كنار بروند:
مشكلي كه هم اكنون با آن دست و پنجه نرم ميكنيم، كاري كه بايد تمام كنيم،
زماني كه بايد براي كاري صرف كنيم، بدهي‌هايي كه بايد پرداخت كنيم و ...
بعد از آن زندگي ما، زيبا و لذت بخش خواهد بود!
بعد از آنكه همه اينها را تجربه كرديم، تازه مي فهميم كه زندگي، همين چيزهايي است كه ما آنها را موانع مي‌شناسيم.
اين بصيرت به ما ياري ميدهد تا دريابيم كه جاده‌اي بسوي خوشبختي وجود ندارد.
خوشبختي، خودٍ همين جاده است... پس بياييد از هر لحظه لذت ببريم.
براي آغاز يك زندگي شاد و سعادتمند لازم نيست كه در انتظار بنشينيم:
در انتظار فارغ التحصيلي، بازگشت به دانشگاه، كاهش وزن، افزايش وزن، شروع به كار، ازدواج، شروع تعطيلات
صبح جمعه، در انتظار دريافت وام جديد، خريد يك ماشين نو، باز پرداخت قسطها، بهار و تابستان و پاييز و زمستان،
اول برج، پخش فيلم مورد نظرمان از تلويزيون، مردن، تولد مجدد و...
خوشبختي يك سفر است، نه يك مقصد... هيچ زماني بهتر از همين لحظه براي شاد بودن وجود ندارد.
زندگي كنيد و از حال لذت ببريد.. اكنون فكر كنيد و سعي كنيد به سؤالات زير پاسخ دهيد:
1. پنج نفر از ثروتمندترين مردم جهان را نام ببريد..
2. برنده‌هاي پنج جام جهاني آخر را نام ببريد.
3. آخرين ده نفري كه جايزه نوبل را بردند چه كساني هستند؟
4. آخرين ده بازيگر برتر اسكار را نام ببريد.
نميتوانيد پاسخ دهيد؟ نسبتاً مشكل است، اينطور نيست؟
نگران نباشيد، هيچ كس اين اسامي را به خاطر نمي آورد..
روزهاي تشويق به پايان ميرسد!
نشانهاي افتخار خاك مي گيرند!
برندگان به زودي فراموش ميشوند!
اكنون به اين سؤالها پاسخ دهيد:
1. نام سه معلم خود را كه در تربيت شما مؤثر بوده‌اند ، بگوييد.
2.. سه نفر از دوستان خود را كه در مواقع نياز به شما كمك كردند، نام ببريد.
3. افرادي كه با مهربانيهايشان احساس گرم زندگي را به شما بخشيده‌اند، به ياد بياوريد.
4. پنج نفر را كه از هم صحبتي با آنها لذت ميبريد، نام ببريد. حالا ساده تر شد، اينطور نيست؟
افرادي كه به زندگي شما معني بخشيده‌اند، ارتباطي با "ترين‌ها" ندارند،ثروت بيشتري ندارند، بهترين جوايز را نبرده‌اند،
آنها كساني هستند كه به فكر شما هستند، مراقب شما هستند، همانهايي كه در همه شرايط، كنار شما ميمانند.
كمي بيانديشيد. زندگي خيلي كوتاه است. و شما در كدام ليست قرار داريد؟ نميدانيد؟
اجازه دهيد كمكتان كنم.
شما در زمره مشهورترين نيستيد...،
شما از جمله كساني هستيد كه براي درميان گذاشتن اين پيام در خاطرمن بوديد

زندگي

زندگی قصه مرد یخ فروشیست که از او پرسیدن فروختی؟
گفت: نخریدند تمام شد!

پنجشنبه، آذر ۲۶، ۱۳۸۸

مردها!!!!

چرا خدا مردها را آفرید؟
1. هدف خاصی نبود
2. گِل اضافه مونده بود
3.نسخه آزمایشی بود
4.اصلا کار خدا نبود

2. چرا خدا مردها را از روی زمین برنمی دارد؟
1.از نظر خدا مردها وجود خارجی ندارند
2..مگه ما روی زمین مرد هم داریم
3.وجود اینگونه از درندگان برای موازنه جمعیت روی زمین ضروری به نظر میرسد
4. حالا چه عجله ایه؟

3. اگه خدا مردها را نمی آفرید چی می آفرید؟
1.چیز خاصی نمی آفرید
2.پیراشکی
3.خروس دریایی
4.فضای خالی

4. اگر جمعیت مردها منقرض شود چه می شود؟
1.مگه قراره اتفاقی بیافته
2.خارشتر کویر لوت که آفت نداره
3..اکوسیستم به شرایط بدون انگل برمی گردد
4. یه هیولا کمتر دنیا قشنگتر

5. چه وقت مردها عاشق می شوند؟
1.چه وقت مردها عاشق نمی شوند!
2.هر وقت مامانشون بگه
3.چون یکدفعه می شوند خودشان هم نمی دانند که کی می شوند
4.یک روز از همین روزا !

6.مردها چه وقت عشق قبلی خود را فراموش می کنند؟
1.در همون وقتی که عشق جدید خود را کشف می کنند
2.جدید و قدیم نداره فقط بازیگر نقش زن عوض میشه .(قانون 4 نیوتن)
3.بستگی تام و تمام به میزان تستسترون دارد.
4.رابطه مستقیم با نظر مادر بزرگ کودک فهیم دارد.

7.مردها در مقوله ایجاد یک رابطه عشقی جدید در حکم چه چیزی هستند؟
1.فنر با ثابت بالا
2.پارچه استرچ
3.یک نوع ماده الاستیک با ساختار ناشناخته
4.کش تیرو کمان


8.مردها معمولا هر چند مدت یکبار عاشق می شوند؟
1.هر شب
2.هر وقت که خدا بخواد
3.هر وقت تستسترون بگه
4.سایکل تایم خاصی ندارند

9.مردها وقتی تصمیم به ازدواج می گیرند چه کار می کنن؟
1..اون موقع نمی تونن کار خاصی بکنن!
2..تمام تلاششون رو می کنن که بتونن 1 کاری بکنن!
3.به مامانشون می گن که 1 کاری بکنه چون دیگه وقتشه که اونا رسما خیلی کارا بکنن!
4.می رن کلاس آمادگی جسمانی!!

10.وقتی مردها تصمیم می گیرن ازدواج کنن چی می گن؟
1.چیزی نمی گن چون وقت عمله
2.وقت نمی کنن چیزی بگن
3.اولش چیزی برا گفتن ندارن ولی بعد که خرشون از پل گذشت نطقشون باز میشه
4.در این برهه از تاریخ طبیعی هیچ کس نمی فهمه که اونا چی می گن

11.مردها چطور زن زندگی شون رو می گیرن؟
1.با دست
2.با تور
3.با چنگول
4.با زبون

12.معیار مردها برای انتخاب همسر چیه؟
1.هر که پیش آمد خوش آمد
2.به روش جستجوی ترتیبی در لیست سیاه
3.ده بیست سی چهل
4.. به قول مادر بزرگ پسر بچه نفهم ،دختر مثل پارچه می مونه هر روز 1 مدل بهترش میاد، وامیستن بهترش بیاد

شنبه، آذر ۲۱، ۱۳۸۸

Goggles

با اینکه بعضی از خبرها عملا برای خودم یا بسیاری از خوانندگان فایده‌ آنی ندارند، اما بعضی‌هایشان ماهیتی دارند که نمی‌توانم از نوشتن در مورد آنها صرف‌نظر کنم.

به تازگی گوگل، اپلیکیشنی برای گوشی‌های مبتنی بر سیستم عامل آندرویید، آماده کرده است که کار جالبی انجام می‌دهد. به کمک اپلیکیشن Goggles، کاربر می‌تواند از یک چیز عکس بگیرد و بلافاصله اطلاعاتی در مورد آن بگیرد. به عبارت دیگر این اپلیکیشن، کاری درست برعکس موتورهای جستجوی معمول انجام می‌دهد، وقتی در گوگل و بینگ جستجو می‌کنید، با دادن کلیدواژه متنی به عکس می‌رسید، اما Goggles کار هیجان‌انگیزتری را می‌خواهد انجام بدهد و می‌خواهد از عکس به اطلاعات برسد. چنین چیزی می‌تواند سرآغاز یک تحول آتی باشد.

این اپلیکیشن می‌تواند کاربردهای جالبی پیدا کند:

- یک مسافر می‌تواند عکسی از یک بنای تاریخی بگیرد و بعد اطلاعاتی در مورد آن دریافت کند. تصور کنید که عکسی از چهل ستون بگیرید و بعد اطلاعاتی در مورد تاریخچه ساخت آن بگیرید یا عکس‌های دیگر کاربران را به طور همزمان ببینید!

- می‌توانید عکسی از کاور یک کتاب بگیرید و بعد به طور خلاصه نقدهای مثبت و منفی را در مورد آن بخوانید.

- می‌توانید عکسی از یک تابلوی هنری بگیرید و ببیند که نام هنرمند آفریننده آن چه بوده و تابلو چه نام دارد.

- می‌توانید عکسی از یک جنس بگیرید و بعد ببینید که در فروشگاه‌های مجاور جنس مشابه با قیمت مناسب‌تر پیدا می‌شود یا نه.

اما پیشنهاد می‌کنم خوانندگانی که مثل من گوشی آندرویید ندارند، فعلا سایت TinEye را بیازمایید، این سایت هم یک موتور جستجو تصویری معکوس است. شما بعد از آپلود یک عکس در آن یا دادن لینک یک عکس به آن می‌توانید، اطلاعاتی در مورد آن دریافت کنید. البته توجه داشته باشید که این نفاوری هنوز در مراحل ابتدایی خود است و نباید انتظار عملکرد دقیق از آن داشته باشید.

سه‌شنبه، آذر ۱۷، ۱۳۸۸

شیوانا

روزی پسر بچه ای نزد شیوانا رفت( در تاریخ مشرق زمین شیوانا کشاورزی بود که او را استاد عشق و معرفت ودانایی می دانستند)و گفت : " مادرم قصد دارد برای راضی ساختن خدای معبد و به خاطر محبتی که به کاهن معبد دارد، خواهر کوچکم را قربانی کند. لطفا خواهر بی گناهم را نجات دهید ."
شیوانا سراسیمه به سراغ زن رفت و با حیرت دید که زن دست و پای دخترخردسالش را بسته و در مقابل در معبد قصد دارد با چاقو سر دختر را ببرد. جمعیت زیادی زن بخت برگشته را دوره کرده بودند و کاهن معبد نیز با غرور و خونسردی روی سنگ بزرگی کنار در معبد نشسته و شاهد ماجرا بود.
شیوانا به سراغ زن رفت و دید که زن به شدت دخترش را دوست دارد و چندین بار او را درآغوش می گیرد و می بوسد. اما در عین حال می خواهد کودکش را بکشد. تا بت اعظم معبد او را ببخشد و برکت و فراوانی را به زندگی او ارزانی دارد. شیوانا از زن پرسید که چرا دخترش را قربانی می کند. زن پاسخ داد که کاهن معبد گفته است که باید عزیزترین پاره وجود خود را قربانی کند، تا بت اعظم او را ببخشد و به زندگی اش برکت جاودانه ارزانی دارد. شیوانا تبسمی کرد و گفت : " اما این دختر که عزیزترین بخش وجود تو نیست. که تصمیم به هلا کش گرفته ای. عزیزترین بخش زندگی تو همین کاهن معبد است که به خاطر حرف او تصمیم گرفته ای دختر نازنین ات را بکشی. بت اعظم که احمق نیست. او به تو گفته است که باید عزیزترین بخش زندگی ات را از بین ببری و اگر تو اشتباهی به جای کاهن دخترت را قربانی کنی . هیچ اتفاقی نمی افتد و شاید به خاطرسرپیچی از دستور بت اعظم بلا و بدبختی هم گریبانت را بگیرد ! "
زن لختی مکث کرد. دست و پای دخترک را باز کرد. او را در آغوش گرفت و آنگاه درحالی که چاقو را محکم در دست گرفته بود، به سمت پله سنگی معبد دوید.اماهیچ اثری از کاهن معبد نبود! می گویند از آن روز به بعد دیگر کسی کاهن معبد را در آن اطراف ندید!!